هواشناسی ایران | وزش باد شدید در برخی مناطق کشور / دمای ۹ مرکز استان کاهش می‌یابد

وقوع وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، آخرین وضعیت جوی کشور به شرح ذیل تشریح شد:

امروز جمعه ۵ فروردین ماه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت  و در مناطق سردسیر مرتفع بارش برف پیش بینی شده است.

بیش‌تر بخوانید:

وضعیت جاده‌ها/ ترافیک در محورهای شمالی سنگین است

هواشناسی ایران/ آسمان تهران ابری همراه با رگبار پراکنده خواهد بود

در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ایلام، زنجان، همدان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده و وزش باد شدید خواهد بود.

در نواحی جنوب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و به تدریج جنوب شرق وزش باد شدید به همراه اندکی گرد و خاک در مناطق مستعد رخ می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود دمای هوا ۹ مرکز استان شامل اراک، اردبیل، ارومیه، تبریز، زنجان، سنندج، شهرکرد، کرمانشاه و همدان به صفر درجه و کمتر از آن برسد.

فردا شنبه ۶ فروردین ماه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران، بارش باران به همراه گاهی رعد و برق و در مناطق سردسیر بارش برف و وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق استان‌های کرمانشاه، همدان، زنجان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد موقت پیش‌بینی شده است.

در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب شرق، شرق و شمال شرق وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد گاهی با خیزش گرد و خاک همراه خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در روز شنبه ۶ فروردین ماه برای مراکز استان اراک، اردبیل، ارومیه، ایلام، بجنورد، تبریز، زنجان، سنندج، شهرکرد، کرمانشاه، همدان و یاسوج به صفر درجه و کمتر از آن برسد.

یکشنبه ۷ فروردین ماه دربرخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش پراکنده و گاهی وزش باد رخ می‌دهد. وقوع این شرایط در یکشنبه و دوشنبه در جنوب غرب و سواحل جنوبی کشور دور از انتظار نیست.

پیش‌بینی می‌شود دمای هوا برای مراکز استان مانند همدان، کرمانشاه، قزوین، شهرکرد، زنجان، سنندج، تبریز، ایلام، ارومیه، اردیبل و اراک به صفر و کمتر از آن برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =