کلاهبرداری شرکت‌های صوری در خرید اقساطی کالاهای اساسی

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلاهبرداری شرکت‌های صوری در خرید اقساطی کالاهای اساسی به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار «علیرضا لطفی» در توضیح این خبر گفت: به دنبال شکایت‌های مشابه مبنی بر کلاهبرداری به روش خرید مواد غذایی، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید

ماجرای تیراندازی در یکی از محله‌های تهران چه بود؟

وی بیان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، متهمان ضمن گرفتن دسته چک به نام افراد معتاد و کارتن خواب، شرکت تجاری به نام آن‌ها ثبت می‌کنند و سپس افرادی که قصد فروش کالاهای اساسی از جمله گردو، بادام، برنج، خرما، کنجد، کشمش و غیره را دارند، شناسایی و وارد معامله می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهمان قسمتی از ثمن مورد معامله را به صورت نقدی پرداخت می‌کردند، ادامه داد: متهمان مابقی ثمن را چک تحویل می‌دادند اما قبل از اینکه موعد چک‌ها برسد، مغازه‌ها را تخلیه و متواری می‌شدند.

سردار لطفی تصریح کرد: تمامی اعضای این باند ۶ نفره شناسایی و در چند عملیات منسجم در مخفیگاهشان دستگیر شدند، گفت: متهمان به ثبت شرکت‌های صوری و احداث مغازه در مراکز تجاری و کلاهبرداری به شیوه خرید اقساطی کالا با دسته چک معترف شدند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهمان به ۴۰ فقره کلاهبرداری به همین شیوه معترف شدند، ادامه داد: کارشناسان ارزش اموال کلاهبرداری شده را ۶۰ میلیارد ریال اعلام کردند که تحقیقات تکمیلی پلیس کماکان ادامه دارد.

 
انتهای پیام/

کد خبر: 1136916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =