سارقان صندوق‌های امانات بانک ملی دستگیر شدند+ عکس

پلیس آگاهی سارقان صندوق‌های امانات بانک ملی را دستگیر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ سارقان صندوق‌های امانات بانک ملی لحظاتی پیش توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند.

اواخر هفته گذشته شعبه دانشگاه بانک ملی ایران مورد سرقت قرار گرفت و تعدادی از صندوق‌های اجاره‌ای این بانک به سرقت رفت.

پس از ماجرای سرقت بانک ملی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که معادل ۱۶۸ صندوق این شعبه به سرقت رفته، اما پس از این، مونسان عضو هیئت مدیره بانک ملی عدد اعلام کرد که از ۱۰۰۰ صندوق امانات موجود در شعبه دانشگاه بانک ملی، حدود ۱۶۲ صندوق مورد سرقت قرار گرفته است.

وی همچنین این را نیز بیان کرده که از ۲۵۰ صندوق امانات که در اختیار مشتریان بوده است، ۱۶۲ صندوق را با دیلم شکسته‌اند و هر صندوقی که پر بوده را خالی کرده‌اند.

این مقام مسئول در بانک ملی با بیان اینکه خیلی از صندوق‌ها پر بوده‌اند که موفق به خالی شدن آنها نشده‌اند، گفت: بخش‌های نظامی، انتظامی و امنیتی بلافاصله وارد عمل شدند. چگونگی ورود سارقان به بانک درحال رسیدگی و دوربین‌های اطراف توسط نیروهای انتظامی درحال کنترل است. به گفته مونسان سارقان با ابزار و امکانات پیشرفته‌ای وارد ساختمان شده بودند.

دعوت از مالباختگان برای شناسایی اموال

پس از آن مسئولان بانک ملی مالباختگان را دعوت کردند تا شناسایی اموال صورت گیرد. تعدادی از مالباختگان طی خوداظهاری محتویات صندوق‌ها را مشخص کردند و صورت‌جلسه انجام و مقرر شد با نظارت مراجع قضایی خسارت تمامی مالباختگان توسط بانک ملی پرداخت شود.

به گفته مونسان صندوق‌ها مجهز به سیستم‌های امنیتی بودند اما سارقانی که وارد شعبه شدند بسیار متبهر و کار کشته بودند که توانستند سیستم‌ها را از کار بیاندازند. البته در این راستا پرداخت خسارت به صاحبان اجناس داخل این صندوق‌ها هم مطرح بود که بانک ملی اعلام کرد با هماهنگی مقام قضایی و در اسرع وقت نسبت به جبران کامل بهای اموال مسروقه اقدام می‌کند.

اکنون پس از گذشت چهار روز از اعلام سرقت بزرگ از صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران تحقیقات کارآگاهان پلیس‌آگاهی تهران با دستگیری سارقان حرفه ای پایان یافته است.

سردار حسین رحیمی  در اینباره اظهار داشت: ما عملا از ساعات اولیه روز دوشنبه ۱۶ خرداد مطلع شدیم که این سرقت به وقوع پیوسته است و بلافاصله بعد از اطلاع و بازدید از صحنه با تشکیل چندین تیم ویژه از مجرب ترین و توانمندترین کارآگاهان پلیس آگاهی تهران طرح عملیاتی برای به دست آوردن سرنخ ها از جمله شناسایی سارقین و نحوه سرقت و دستگیری آنها را انجام دادیم.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی همکاران کمتر از ۴۸ ساعت از وقوع سرقت، تقریبا تمام سارقان و مرتبطان آنها که بخشی در داخل کشور و بخشی از آنها هم به خارج از کشور متواری شده بودند، دستگیر شدند.

سردار رحیمی ادامه داد: بخش اعظمی از امول مسروقه مردم نیز به لطف خدا و با تلاش همکاران کشف شد و کار کماکان ادامه دارد.

همچنین مرکز رسانه قوه قضائیه به نقل از علی صالحی دادستان تهران اعلام کرد: ۱۳ نفر از متهمان سرقت بانک ملی دستگیر شدند و مقادیر زیادی از اموال مسروقه نیز کشف شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر از متهمان در تهران و شمال کشور دستگیر شدند، گفت: ۳ نفر از سارقان متواری در کشور همسایه دستگیر شدند.

دادستان تهران عنوان کرد: مقادیر زیادی از اموال مسروقه در فرودگاه امام خمینی (ره) در ماشینی که توسط متهمان تهیه شده بود و مقادیری در تهران کشف شد.

صالحی با بیان اینکه بررسی‌های لازم در خصوص این پرونده در حال انجام است، گفت: در حال حاضر متهمان تحت تحقیقات قضایی و در اختیار ضابطان قرار دارند.                                                                                        

کد خبر: 1143643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =