علی آقا بابایی بنی، استاد دانشگاه و پژوهشگر در مرکز رشد واحد کرج در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره پژوهشهای انجام شده گفت: محصولات تولید شده در راستای توسعه محصولات غذایی و دارویی بر پایه عسل است. عسل را با درجهبندیهای متعدد در صنایع غذایی عسل فناوری و به بازار عرضه شده و در حال حاضر برند محصول ما در حوزه صنایع غذایی با ساکاروز فوق بکر به مقدار ۱/۵ و ۲/۸ صنایع غذایی با برند تخصصی قابل عرضه است.
وی افزود: واحد تحقیق و توسعه شرکت بر روی ساخت شربت سرماخوردگی بر پایه عسل و چند نوع گیاه دارویی فعالیت کرده و در حوزه صنایع غذایی محصولات دیگر برای بازار لحاظ شده که از جمله عسل سرخ نانو، عسل سفید نانو و عسل رنگارنگ نانو است. این سه محصول جدید با بکارگیری دانش نانو تلفیقی از چند گیاه داروی را در کار خود پیش گرفته و به بازار معرفی میشود. البته باید دانست که محصول جدید این شرکت با عنوان شربت ضد سرما خوردگی در حوزه درمان در مرحله تستهای کارآزمایی بالینی قرار گرفته و قابلیت بهبود سریع آنفلونزا و سرماخوردگی را داشته و هدف بهبود سرماخوردگی است.
برای توسعه پژوهش آموزش در دانشگاههای نسل چهارم جدی گرفته شود
این استاد دانشگاه درباره اقدامات برای توسعه پژوهش در محافل دانشگاهی کشور ادامه داد: دانشگاه در حال عبور از دانشگاههای نسل دوم و سوم و ورود به سمت دانشگاههای نسل چهارم کارآفرینی است. با نگرش تولید و ورود به فعالیتهای دانش بنیان باید بتوان رشتههای تحصیلی را انتخاب کرد. دانشگاه آزاد اسلامی بدون کنکور در مقطع کارشناسی ۹۹ درصد رشتهها را پوشش داده و بدون آزمون به اخذ دانشجو میپردازد.
بابایی بنی افزود: دانشجویان میتوانند با در نظر گرفتن خلاقیتها و علاقمندیها رشتههای تحصیلی را انتخاب و با هدف ورود به اقتصاد دانش بنیان و کارهای دانش بنیان بتوانند به ادامه تحصیل بپردازند. علاوهبر آن چنین نمایشگاهی در هفته پژوهش برگزار شده و بسیاری از دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری میتوانند محصولات مختلف را مشاهده کرده و برای ادامه فعالیتها ایده بگیرند. موفقیت در اقتصاد دانش بنیان مستلزم جسارت و بتوانند مشکلات و موانع را برطرف کنند.
محتوای آموزشی مطابق با نیاز فرد و جامعه باشد
وی درباره نحوه آموزش عمیق و دغدغه محور برای دانشجویان گفت: باید اساتید دانشگاهها در تدریس خود محتوای آموزشی را مطابق با نیاز روز ارائه دهند و نباید کتابی را در دهههای گذشته در دانشگاهها تدریس و به شکل کپی شده به دانشجو منتقل شود و مفاهیم و کلیات تشکیل دهنده پایه درس را استفاده کرده و محتوای آموزشی مطابق با نیاز فرد و جامعه باشد تا دانشجو مطابق با نیاز جامعه وارد عمل شود. علاوهبر آن در سیاستگذاریهای بالادستی با تغییر و تحول در سرفصلهای درسی ایجاد شود تا دروس مطابق با نیاز کشور بودجه بندی شده و بتوان شاخصها را در آن گنجاند.
انتهای پیام/
نظر شما