توجه به واحدهای دانش بنیان، از اولویت‌های اساسی حوزه پژوهشی است

دانشیار گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: توجه به واحدهای دانش بنیان، در کنار مباحث علم سنجی با نشریات از جمله اولویت های اساسی حوزه پژوهشی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، بهاره بنی طالبی دهکردی دانشیار گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: در حوزه ساختار پژوهشی کشور، پرداختن به موضوعات مهمی همچون فناوری و نوآوری، توجه به واحدهای دانش بنیان، در کنار مباحث علم سنجی با نشریات همچنین ارزیابی آنها و رتبه بندی های پژوهشگران و دانشگاه ها از جمله اولویت های اساسی حوزه پژوهشی است که تلاش و اهتمام بسیاری به آنها شده و دستاوردهای گسترده و مهمی را نیز به همراه داشته است.

پژوهشگر برتر استانی سال 1401 افزود: تعداد بالا و تنوع فعالیت های پژوهشی انجام شده در حوزه مقالات علمی پژوهشی، تالیف کتاب تخصصی، داوری مقالات نشریات علمی و طرح های برون دانشگاهی، منجر به کسب رتبه اول پژوهشگر حوزه علوم انسانی دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری شده است.

بنی طالبی دهکردی بیان کرد: در کنار این موارد چالش های حوزه پژوهشی در نظام های علمی، کم نیستند که می تواند تاثیرات نامطلوبی بر رفتار و فرهنگ پژوهشی، در موسسات، دانشگاه ها و در بین پژوهشگران به همراه داشته باشد که از آن جمله می توان به بودجه محدود پژوهشی، انجام پژوهش های موازی و وجود سوگیری های انتشاراتی همچنین هزینه بالای انتشارات اشاره کرد.

این استاد دانشگاه توضیح داد: به منظور برون رفت و مدیریت بهینه چالش های موجود، ضروت افزایش اعتبارات پژوهشی متناسب با اولویت های این حوزه احساس می شود. ضمن اینکه افزایش نقش آفرینی ISC در زمینه هدایت سیستم های پژوهشی کشور در کنار بکارگیری و ترویج شاخص های استنادی علمی ایرانی، از جمله مواردی است که ضرورت و پرداختن بیشتر به آنها احساس می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =