حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم مطابق با خواست مردم است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم خود با رویکرد جدیدی نسبت به آموزش عالی مطابق با خواست مردم حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از همدان، ابوالفضل یدالهی اصلان در نشست و هم اندیشی با کارکنان این واحد دانشگاهی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه غیردولتی و عام‌المنفعه است، گفت: ما درصدد این هستیم که بتوانیم زیرساخت‌های لازم فناوری را برای توسعه پایدار ایجاد کنیم چراکه این دانشگاه، دانشگاهی از مردم، برای مردم و در خدمت مردم است.

ابوالفضل یداللهی اصلان با اشاره به جشن چهلمین سالگرد تأسیس این دانشگاه افزود: امسال ۴۰ سالگی دانشگاه آزاد را در ۳۱ اردیبهشت‌ماه جشن گرفتیم و بیشتر بر علم پایه،  فناور و دانش‌بنیان برنامه‌ریزی‌شده بود که این جشن با شرکت ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان،  ۱۰۰۰ استارت‌آپ و مجموعه عظیمی از ایده پردازان و فناوران برگزار شد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار داشت: صعود ۱۱ پله‌ای دانشگاه آزاد استان همدان در تفاهم‌نامه عملکردی نشانگر  عملکرد خوب و شایسته شما همکاران دانشگاه آزاد اسلامی است.

یدالهی اصلان بیان کرد:  در بخش آموزش‌های مهارتی و عمومی و اخلاقی معنوی و هویتی در سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ به‌عنوان برگزیده پیشرو در ارزیابی عملکرد برنامه محور معرفی شد.

وی در ادامه به دو رویکرد اصلی مأموریت گرایی مبتنی بر آمایش در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک سند تحول و تعالی پنج ساله را در کشور تدوین‌شده است که  خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت به همین منظور مبنای اصلی دانشگاه آزاد اسلامی را  تحویل نیروی آموزش‌دیده مهارتی به جامعه قراردادیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان ادامه داد: در حوزه صنعت هم توانستیم با شرکت‌های مختلف ارتباطی قوی برقرار کنیم که در کنار آن‌یک طرح دیگری بانام طرح پایش راه‌اندازی کردیم که این طرح بیشتر به سمت مسئله محور حرکت می‌کند،  اولویت نخست دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهشی، طرح پایش است.

وی تصریح کرد باید نقش‌آفرینی بهتری از ارتباط صنعت و دانشگاه داشته باشیم. ناگزیر هستیم که ارتباط علم، دانش، صنعت و اقتصاد را نزدیک کنیم. به همین دلیل دانشگاه آزاد دبیر کارگروه  صنعت، اقتصاد و دانشگاه در استانداری همدان شده است.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی دانشجویی ازجمله قطب‌های اثرگذار در مدیریت فرهنگی دانشگاه به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: جامعه دانشجویی با علایق دینی، فرهنگی، اجتماعی ادبی، رسانه‌ای و هنری دارای فعالیت جمعی و مشارکت گروهی به شمار می‌آیند.

 یداللهی در بخش دیگری از سخنانش از ارتقاء مرکز رشد این دانشگاه از رتبه ۳ به رتبه ۲ اشاره کرد و گفت:  دانشگاه آزاد همدان در راستای تحقق ارتباط بین دانشگاه و صنعت به دنبال تأسیس یک مرکز رشد فعال بوده است که خوشبختانه اکنون جزو یکی از مراکز رشد فعال به شمار می‌آید که در این مرکز ۱۷ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان به‌نوعی استمرار پیدا کردند و حضور دارند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌نوعی توانست پاسخگوی کسانی باشد که برای ورود به دانشگاه از سدی مانند کنکور سرا سری عبور کنند و از طرفی دیگر مانع خروج بسیاری از جوانان خلاق و ماهر به خارج از کشور شد.

یدالهی بابیان اینکه همدان یک استان کشاورز پایه است، گفت: این دانشگاه توانسته برای اینکه زمینه فعالیت را در رشته‌های مختلف بالا ببرد برای ۳ مرکز تحقیقات کشاورزی و گیاهان دارویی و تحلیل داده و آمار و مرکز آموزش تخصصی و مهارتی مجوز کسب کرده که علاوه بر این مجوز مراکز آموزش زبان‌های خارجی گرفته‌شده است.

 در ادامه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان  پاسخگوی سؤالات و دغدغه‌های خوزه‌های مختلف کاری کارمندان دانشگاه شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1166449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =