همسر شهید «نصیری هفشجانی» از پایان نامه خود دفاع کرد

نرگس فرهادی هفشجانی همسر شهید بزرگوار محمد نصیری هفشجانی موفق به کسب امتیاز عالی در دفاع از پایان نامه خود شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، به منظور ارج نهادن به مقام همسران معزز شهدا، جلسه دفاع از پایان‌نامه با موضوع " ارائه یک طرح رمزنگاری مبتنی ‌بر DNA به ‌منظور تأمین محرمانگی متون ساده فارسی" با ارائه نرگس فرهادی هفشجانی، دانشجوی کارشناسی ارشد نرم‌افزار کامپیوتر و همسر شهید بزرگوار، شهید ترور محمد نصیری، با حضور ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

آئین رونمایی از ۲ کتاب ادبی در واحد شهرکرد برگزار شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با قدردانی از تلاش‌های این دانشجوی فعال علمی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: همسران شهدا بر گردن این انقلاب و این کشور و این ملت و تاریخ ما حق دارند.

نرگس فرهادی هفشجانی درباره موضوع پایان نامه خود گفت: با ظهور کامپیوترهای کوانتومی، روش‌های رمزنگاری سنتی شکسته خواهند شد و کارایی خود را از دست خواهند داد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه، روش‌های رمزنگاری مبتنی برDNA در برابر حمله‌های کوانتومی مقاومت بالایی دارند. با این حال، تاکنون از این روش‌ها برای حفظ امنیت متون فارسی استفاده نشده است. از سوی دیگر، روش‌های رمزنگاری بر مبنای DNA به‌ منظور اشتراک‌گذاری کلید راز، به یک کانال ارتباطی امن نیاز دارند.

این دانشجوی مهندسی کامپیوتر توضیح داد: از این‌رو در این پایان‌نامه، یک سیستم رمز جدید به‌ منظور تأمین محرمانگی متون فارسی بر اساس رمزنگاریDNA ارائه می‌شود.

وی افزود: در روش پیشنهادی از سیستمHECC برای تولید کلید راز اشتراکی در هر دو طرف ارتباط استفاده می‌شود تا دیگر نیازی به یک کانال امن نباشد. همچنین، از تکنیک هیبریدسازیDNA به‌منظور انجام فرآیند رمزگذاری و رمزگشایی پیام استفاده می‌شود تاپیچیدگی زمانی الگوریتم رمزنگاری به حداقل برسد.بر اساس نتایج حاصل از ارزیابی کارایی، طرح پیشنهادی نسبت به طرح‌های مشابه قبلی، سربار محاسباتی را کاهش می‌دهد و مصرف انرژی کم‌تری دارد.

شقایق بختیاری استاد راهنما، فرشاد کیومرثی و مرضیه گرامی داوری این پایان ‌نامه را بر عهده داشتند. در پایان با رأی داوران این پایان‌ نامه امتیاز عالی را به خود اختصاص داد.

اضافه می شود: شهید محمد نصیری هفشجانی در تاریخ 22 آذر 1392 توسط وهابیون تکفیری در دیاله عراق به شهادت رسید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1166825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =