بنیانیان: کاهش آسیب‌ها کاربرد حکمت در تعامل با نظام سلامتی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:می توان هر نوع تدبیر برای کاهش آسیب‌های تخصص گرایی در نظام سلامتی و افزایش آثار  مثبت این پدیده را در تحولات فرهنگی عمومی کاربرد حکمت در تعامل نظام سلامتی در فرهنگ عمومی دانست.

به  گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نخستین کنگره بین المللی طب حکمت بنیان امروز ۲۲ دی در سالن همایش های بیمارستان فرهیختگان برگزار شد. حسن بنیانیان، عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت:اختلال و عدم توازن در تعامل و توجه بین عرصه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی را شاهد هستیم.از جمله موضوعاتی که در این زمینه مورد توجه است توسعه و تعمیق اجتناب ناپذیر اطلاعات و دانش جدید در عرصه های مختلف زندگی است.

جماعتی: هدف ایجاد طب حکمت بنیان در مراکز درمانی است

وی افزود:حکمت وقتی به معنای علم با ارزش است که توام با عمل باشد یا دانشی که آدمی به کمک آن افعالش را از روی تدبیر و اتقان انجام می دهد یا به معنای رسیدن به حقیقت به وسیله علوم عقل است. 

بنیانیان ادامه داد: می توان هر نوع تدبیر برای کاهش آسیب‌های تخصص گرایی در نظام سلامتی افزایش آثار  مثبت این پدیده را در تحولات فرهنگی عمومی کاربرد حکمت در تعامل نظام سلامتی فرهنگ عمومی دانست.

به گفته وی شناسایی و چاره اندیشی ناهماهنگی ها می تواند نقش موثر در افزایش کارایی نظام سلامت جامعه داشته باشد.

بنیانیان افزود:پزشکی و پرستاری کشور به عنوان ابزاری برای کاهش نواقص در تشریح رابطه دین فرهنگ با نظام سلامت گامی مقدماتی برداشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =