نشست سراسری ائمه جماعات و دبیران هیات‌های مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

نشست سراسری ائمه جماعات و دبیران هیات‌های مذهبی دانشگاه آزاد سلامی با حضور دکتر طهرانچی و حجت‌الاسلام شریفانی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در دانشگاه آزاد اسلامی، نشست سه روزه سراسری ائمه جماعات و دبیران هیات‌های مذهبی دانشگاه آزاد سلامی، با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، ائمه جماعات و دبیران هیات‌های مذهبی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در محل هتل فرهیختگان تهران برگزار شد.

فعالیت فکری و قرآنی در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است 

حجت‌الاسلام شریفانی در این نشست گفت: برای رسیدن به اهمیت مسئله نماز جا دارد آیات ابتدایی سوره بقره، آیه ۷۳ سوره انبیا، آیه ۳۰ سوره روم، آیه ۳۸ سوره شوری، آیه ۱۶۲ نساء، همچنین سوره‌های لقمان، نمل، انفال و کوثر مورد مطالعه خاص قرار گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به سه توصیه ضروری برای تعالی دو ظرفیت بزرگ ائمه جماعات و هیات‌های مذهبی، خاطرنشان کرد: توصیه اول اخلاص در نیت بانی به عنوان محوری‌ترین اصل در برنامه‌های معنوی؛ همچون نماز جماعت و هیات‌های مذهبی است.

وی با بیان تامین محتوای مناسب به عنوان دومین توصیه برای تعالی دو ظرفیت بزرگ ائمه جماعات و هیات‌های مذهبی، اظهار داشت: با توجه به گستردگی اطلاعات دینی در سطح جامعه به دلیل تبلیغات متنوع، امروز اشباع نیازهای فکری و اعتقادی نسل جوان نیازمند برنامه‌ریزی جامع جهت تامین محتوای مقبول، به روز و مناسب در نمازهای جماعت و در محافل مذهبی همچنین استفاده از سخنرانان قوی یکی از راه‌های تامین این امر است.

نشست سراسری ائمه جماعات و دبیران هیات‌های مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

حجت‌الاسلام شریفانی بهره‌گیری از شیوه‌های جذاب تبلیغ را به عنوان سومین توصیه برشمرد و تاکید کرد: امام جماعت باید با صبر و حوصله و خوش‌رویی تمام، وقت‌گذاری، عفو و گذشت، پذیرش روحیات جوان، گزیده‌گویی با استفاده از مباحث مفید، صداقت هر چه تمام‌تر در عرصه نماز جماعت حاضر شود و به عنوان مشاوری دلسوز به نمازگزاران خدمت کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اینکه در بیانات مکرر معصومان(ع) و سیره عملی بزرگان دین تاکید بر احیای مراسم ذکر اهل‌بیت(ع) شده است، افزود: فرصت ارزشمند مراسم ذکر اهل‌بیت(ع)، ضمن اینکه معارضی ندارد، ریشه عمیق دینی نیز دارد و از همه مهم‌تر به بعد عاطفی افراد شرکت‌کننده در هیات ارتباط دارد.

نشست سراسری ائمه جماعات و دبیران هیات‌های مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

نشست سراسری ائمه جماعات و دبیران هیات‌های مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

انتهاس پیام/

کد خبر: 1174343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =