صحرایی: بیش از ۵۴ میلیون سند مربوط به رتبه‌بندی معلمان بررسی شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه‌بندی معلمان بررسی شد، گفت: یکی از مسائل فوری و جاری وزارت آموزش و پرورش، رتبه‌بندی معلمان است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: یکی از مسائل فوری و جاری آموزش و پرورش، رتبه‌بندی معلمان است؛ دولت گذشته به دلیل مشکلاتی که رتبه‌بندی داشت و امروز با آن مواجه هستیم، رتبه‌بندی معلمان را به مدت ۳ سال اجرایی نکرد، اما وجود اعضای جوان در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم باعث شد تا همت کافی برای اجرای رتبه بندی ایجاد شود.

آغاز رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان

بیش از ۵۴ میلیون سند مربوط به رتبه بندی معلمان بررسی شد 

صحرایی ادامه داد: بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه‌بندی معلمان بررسی شد که این مقدار سند آمار بسیار زیادی است و نشان از کار بزرگی است که در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان انجام شد. 

هدف در بررسی اعتراضات رتبه بندی کمک به معلمان از طریق مسیرهای قانونی است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تبیین سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در مورد رتبه‌بندی معلمان در سه مسیر، اظهار کرد: رسیدگی به اعتراضات معلمان درباره رتبه‌های اعلام شده، یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش است که در این مسیر نیز هدف، کمک به معلمان در کسب رتبه‌های خود البته بر اساس قانون خواهد بود.

صحرایی اضافه کرد: کارگروه نظارت تشکیل خواهد شد تا ویژگی‌های متعارف رتبه‌ها مشخص شود و با هدف صحت سنجی و اعتبار بخشی، رتبه‌ها سنجیده خواهد شد تا کیفیت رتبه‌بندی افزایش یابد.

برای ایجاد تحول باید معلمان همزمان با توسعه فناوری، به‌روز شوند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف اصلی رتبه بندی بهبود کیفیت مدارس است، لذا باید مسیر رشد معلم را ترسیم کنیم، آموزش‌های خاصی برای توسعه شایستگی‌های معلمی باید برگزار شود و معلم باید دائم به‌روز شود؛ دانش‌‍‌آموزان ما تغییرات بسیاری را تجربه می‌کنند، لذا باید برای به‌روزآوری معلمان در راستای هدایت نسل تلاش کنیم و تا زمانی که این کارها را انجام ندهیم، تحول اتفاق نخواهد افتاد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1176878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناصر IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      0 0
      جناب دکتر صحرایی خطا مربوط به عدم وجود دستورالعمل جامع برای تیم های ارزیابی است هر فرد ارزیاب قائم به شخص ارزیابی را انجام می دهد مگر می‌شود معلمی با سابقه روشن ۲۵ ساله و کلی تقدیرنامه و مدرک کارشناسی ارشد با رتبه ۳ از دانشگاه ملی رتبه یک را بگیرد و معلم دیگر با ۱۵ سال سابقه و مدرک لیسانس رتبه ۴ بشود ...این خیلی خنده دار هست و نشان از عدم وجود خط کش برابر برای همه هست ....در ثانی به مواردی هم امتیاز دادند که ربطی به آموزش و پرورش و کیفیت تحصیل نداره ....کمک به موسسات خیریه مثل کمیته امداد که ۶ امتیاز لحاظ کردند چه ربطی به رسالت معلمان دارد ؟بررسی کنید موارد این‌چنینی زیاد هستند