تربیت، ماموریت اصلی دانشگاه‌/ چرخ دانشگاه آزاد بر پایه اقتصاد مردمی می‌چرخد

رئیس دانشگاه آزاد یزد گفت: مأموریت اصلی دانشگاه، تربیت است و مدرک، کسب شهرت و خلق ثروت فقط وسیله هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در نشستی صمیمی با دانشجویان فعال فرهنگی این دانشگاه  ضمن تبریک عید فطر گفت: انسان مخلوقی آزاد بوده و اختیار انجام هر کاری را دارد و بنابراین استفاده از عقل، ظرفیت و سرمایه‌هایی که خداوند به او اعطا کرده، یک هنر است.

لزوم توجه به نقش دانشگاه در حل مسائل کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد تصریح کرد: مأموریت اصلی دانشگاه، تربیت است و مدرک، کسب شهرت و خلق ثروت فقط وسیله هستند.

وی با اشاره به ویژگی های اصلی تربیت گفت: تربیت، دستوری نیست و هیچکس در هیچ مقطعی نمی تواند با دستور انسان ها را عوض کند و یک امر انتخابی است و انسان به واسطه انتخاب می تواند به مقامی فراتر از فرشتگان و یا پَست تر از حیوانات برسد.

دهقانی اشکذری با اشاره به عصر اطلاعات ودیجیتال افزود: حتی در این دوره هم انسان‌هایی همانند داعش به بدترین جنایات تا سلاخی همنوعان خود پرداخته اند.

او در ادامه با بیان تأثیر تربیت در زندگی دنیوی و اخروی، گفت: تربیت بیشتر در دنیا، ما را صیقل داده و از عذاب جهنم دور و مسیررسیدن به بهشت را تسریع می کند.

رئیس دانشگاه آزاد یزد بر حضور مستمر فعالین دانشجویی در جلسات تأکید کرد و گفت: شما بر اساس شناخت خود اهدافی دارید و حضور شما در این جلسات تحمیلی نبوده و حضورتان بر اساس شناخت و فعالیت مورد نظرتان بوده است.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب انسان های بی هدف، خاطر نشان کرد: دانشجویان باید به دنبال شناخت بوده ، برای گذراندن عمر خود و حتی حضور در دانشگاه، هدف مشخصی را دنبال کند.

دهقانی اشکذری دغدغه های مدیران دانشگاه آزاد را مطرح کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد یزد افتخار مسئولیت ۴۰۰۰ دانش آموز و ۱۶۰۰۰ دانشجو دارد و و همزمان با وزارت خانه آموزش و پرورش، وزارت علوم ، وزارت بهداشت و درمان در ارتباط است و این امر در هیچ دانشگاه دیگری این شکل نیست.

او با اشاره به گستره فعالیت این واحد آموزشی گفت: تنوع رشته، رشته های پزشکی و پیراپزشکی، طول دوره تحصیلی تا دکتری، ۱۰ مرکز شهرستانی و ... عمق مسئولیت مدیران این دانشگاه نشان می دهند.

رئیس دانشگاه به دانشجویان حاضر در جلسه گفت: دانشجو با این نگاه که احتمال دارد روزی بر روی صندلی مدیریت بنشینند باید از همین محیط دانشگاه، مسئولیت پذیری را تمرین کرده و یاد بگیرند.

وی همچنین بضاعت محدود دانشگاه را یادآور شد و افزود: دانشگاه آزاد بر پایه اقتصاد مردمی است و به وسیله شهریه دانشجویان اداره میشود و این افتخار ما است اما نباید کمک های خیرین نادیده گرفته شود و این فرهنگ خیر باید از سوی شما دانشجویان تبلیغ و منشر شود.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات و مسائل مالی، این دانشگاه همچنان با قدرت به فعالیت ادامه داده زیرا دانشگاه آزاد را محدودیتها می‌سازد و رشد دانشگاه مرهون همین مورد است.

دهقانی اشکذری با تأکید به اینکه نشستهای دانشجویی برای ایجاد همدلی ، مشارکت و شناخت یکدیگر است، گفت: سوگیری عملکرد اصطلاحی در مدیریت است بدین معنا که،هر فرد در مقایسه با دیگران فکر می کند بیشتر کار کرده و نقش بیشتری را ایفا کرده است و این باعث می شود بقیه را به کم کاری متهم کند.

وی افزود: علت این سو گیری این است که اطلاعات ما از دیگران کافی نیست و چون موقعیت آن ها نمی دانیم دچار این سوگیری در عملکرد می شویم و با شرکت در اینگونه جلسات، شناختها بیشتر شده و سوگیری کمتر می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به تأثیر رقابت سالم اشاره کرد و گفت: حکمت این عالم رقابت است و هیچ نظام مدیریتی و عقلانی، یکسانی همه را نمی پذیرد اما این دلیل نمی شود در این رقابتها، مانعی برای هم باشیم.

دهقانی اشکذری در پایان خاطر نشان کرد: هیچکس در هیچ سمتی ماندگار نیست و به عنوان مدیر و مسئول باید به گونه ای رفتار کنیم که هم در این دنیا و در هم در آخرت بتوانیم پاسخگو باشیم.

خبرنگار : محمدحسین زارع

انتهای پیام/

کد خبر: 1178607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =