هنر معلم کاشت بذر امید، ایجاد انگیزه و اندیشیدن به افراد جامعه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، معلم را یک هنرمند تمام عیار خواند، که کلامش روح‌نواز، حضورش آرامش بخش و نگاهش لبریز از عشق و مهربانی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حسین رنجبر که به مناسبت روز معلم در مدارس سما بندرعباس حضور یافته بود ضمن دیدار با آموزگاران و دبیران مدارس سما، رسالت معلمی را یک رسالت سنگین و حساس دانست و تاکید کرد: رفتار، گفتار و کردار معلم، آینه ی تمام نمایی است که شخصیت دانش آموز در آن قالب شکل می گیرد و آینده جامعه با آن رقم می خورد.

اقتدار نسل آینده ساز ایران در گرو حفظ منزلت معلم است

این مسئول و عضو هیئت علمی دانشگاه، با اشاره به شخصیت معنوی استاد شهید مطهری، وی را نمونه بارز یک انسان متفکر، اندیشمند و صاحب سبک خواند و انتشار آثار فاخر او را در حوزه تعلیم و تربیت کم نظیر و در بعضی مباحث حتی بی نظیر خواند.

هنر معلم کاشت بذر امید، ایجاد انگیزه و اندیشیدن به افراد جامعه است

وی  با اشاره به آیات قرآن و احادیث اسلامی،  شان و منزلت استاد را در اسلام  توصیف ناشدنی و بی بدیل  خواند و گفت :آنچه که مبرهن و آشکار است  رسالت خطیر معلم است که به رسالت انبیا تشبیه شده و گسترش عدالت، اندیشه،   روشنگری، هدایت و سازندگی  از ارکان اصلی و جداناشدنی آن است.

رنجبر نقش معلم را در شکل گیری آینده دانش آموز بسیار مهم و حیاتی خواند و افزود: انتخاب روش درست، ایجاد انگیزه و تزریق امید به زندگی  افراد می تواند چشمه ساری از معرفت را دل مشتاقان علم و دانش جاری سازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با قدرانی از آموزگاران و دبیران مدارس سما، تندرستی و شادکامی را برای آنان آرزو کرد و به پاس تلاش های بی شائبه آنان در عرصه علم و دانش از آنان قدردانی کرد.

هنر معلم کاشت بذر امید، ایجاد انگیزه و اندیشیدن به افراد جامعه است

کد خبر: 1179832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =