ابزار Chat Gpt آینده کسب و کارها را تحت الشعاع قرار می‌دهد

سمینار هوش مصنوعی و مروری بر تکنولوژی Chat Gpt به همت انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه آزاد یزد در سالن سردار سلیمانی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابوالفضل گندمی، مدیر گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: هوش مصنوعی یک علم میان رشته ای با چندین رویکرد است، اما پیشرفت در یادگیری ماشین و یادگیری عمیق باعث ایجاد تغییر الگو در هر بخش از صنعت و فناوری است.

مهدی اسماعیلی، هیئت علمی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی کاشان هم، با اشاره به توسعه‌ هوش مصنوعی، الگوریتم‌های یادگیری و پروژه‌های مختلفی را با ذکر مثال بیان کرد.

وی تشریح کرد: در سال‌های اخیر ، ابزارهای زیادی تولید شده و در اختیار عموم قرار گرفته است. یکی از این ابزارها، ChatGPT  است که امروزه این فناوری تبدیل به یک ترند جهانی شده و آینده کسب و کارها تحت الشعاع این تکنولوژی قرار گرفته است.

در ادامه ابوالفضل یاوری، دانشجوی دانشگاه  به نکات اصلی در خصوص معماری این فناوری (GPT) پرداخت و اظهار کرد: معماری های جدید GPT یک مدل زبانی بزرگ است که بر اساس نسل‌های قبلی آن ساخته شده است.

وی اذعان کرد: معماری‌های جدید GPT  مبتنی بر معماری ترانسفورماتور با تعداد زیادی پارامتر است که با آن  می توان متن زبان طبیعی را با دقت بالا پردازش و تولید کرد.

درپایان این نشست اساتید به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1180062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =