نشست مرجعیت علمی قرآن در اندیشه‌های رهبری برگزار شد

در راستای تبیین اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب، نشست علمی با موضوع مرجعیت علمی قرآن در اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای(مدظله)، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام رضا کهساری، رئیس دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان اظهار کرد: شخصیت مقام معظم رهبری از جهات مختلفی قابل بررسی، تحلیل و شناخت است. یکی از ابعاد شخصیتی که شاید تا حدودی مغفول مانده، شخصیت علمی ایشان در تفسیر قرآن کریم است.

جهاد تبیین در بیانیه گام دوم انقلاب نقش محوری دارد

 وی افزود: بر همین اساس محققان و استادانی که در حوزه تفسیر قرآن فعالیت میکنند، در تلاش هستند تا این بعد از شخصیت رهبر فرزانه انقلاب را بیشتر به جامعه معرفی کنند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی تبیین اندیشه‌های تفسیری مقام معظم رهبری گفت: با انتخاب حدود ۵۰۰ موضوع از آثار تفسیری مقام معظم رهبری محورهای متعددی در زمینه تقریر و تحریر مقاله و برگزاری نشست های علمی در این کنگره تعریف شده است.

کهساری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با هدف معرفی بیشتر این کنگره تصمیم گرفت در۳۱ استان پیش نشست‌هایی را برگزار کند تصریح کرد: در همین ارتباط بیش از ۶۰ پیش نشست در استان‌های مختلف کشور در موضوعات متفاوت حول محور اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای (مدظله) برگزار شده است.

وی افزود: نشست مرجعیت علمی قرآن که در واحد سمنان برگزار شد از سلسه نشست‌های این کنگره بوده است.

در این مراسم که همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم و با حضور حجت الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان، دکتر مهدی منصوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و جمعی از مسئولان و استادان برگزار شد، حجت الاسلام دکترمحمدعلی رضایی اصفهانی، عضو هیات علمی و استاد تمام دانشگاه بین المللی جامعة المصطفی(ص) العالمیه و دبیر علمی کنگره بین المللی اندیشه های امام خامنه‌ای(مدظله العالی) به سخنرانی پرداخت.

تقدیر از اساتید منتخب فعال فرهنگی با اهدای لوح سپاس و هدیه، اجرای سرود توسط گروه هنری نورالمهدی وابسته مدرسه نمونه دولتی امام علی(ع) مهدی شهر، تقدیر از کارکنان و دانشجویان برگزیده مسابقات قرآن و عترت از دیگر برنامه‌های این نشست علمی بود که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان سمنان در محل سالن آمفی تاتر فرزانگان واحد سمنان برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1180297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =