نقش مهم دانشجویان در پیگیری مسائل نظام سلامت

نشست تخصصی نبض تحول با موضوع بررسی مسائل نظام سلامت در ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سالن شیخ‌الاسلام دانشگاه آزاد اسلامی یزد و با حضور سیدسجاد موسوی، فعال سیاستگذاری سلامت، با همت صفیر آزاد و بسیج دانشجویی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیدسجاد موسوی با اشاره به اصول قانون اساسی و اسناد بالادستی ابلاغی مقام معظم رهبری به اهمیت درمان و لزوم در دسترس بودن آن برای همه مردم پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به رو به جلو بودن بخش سلامت سند تحول دولت، دانشجویان را به مطالعه این سند تشویق کرد.

این فارغ‌التحصیل پزشکی دانشگاه تهران با معرفی مستند سیکو به مقایسه ساختار نظام سلامت آمریکا و برخی کشورهای دیگر با اهداف انقلاب اسلامی در نظام سلامت پرداخت و از حرکت به سمت نظام سلامت خصوصی و تعیین سلامت بعنوان کالا هشدار داد.

مدیر گروه سلامت اندیشکده استان فشار کاری بیش از حد رزیدنت‌ها را یکی از دلایل مهم کاهش تمایل پزشکان عمومی به رزیدنتی عنوان کرد و ضمن تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت رزیدنتی برای کاهش فشار کاری، پیگیری افزایش کمک هزینه آنان را امری مسلم دانست.

وی در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر بیکاری پزشکان عمومی با افزایش ظرفیت پزشکی و هماهنگ نبودن سیاست‌های سلامت مانند افزایش ظرفیت، نظام ارجاع و پزشکی خانواده، یک راه حل آن را پذیرش بخشی از ظرفیت پزشکی بعنوان پزشک مخصوص خانواده از کنکور سراسری دانست.

دکتر موسوی سپس با پاسخ به سوالات دیگر دانشجویان مسائل مهم نظام سلامت مانند نظام پرداخت دستمزد را توضیح داد.

در پایان این دارنده دو مدال طلا و نقره المپیاد علوم پزشکی ضمن تاکید بر اهمیت نقش دانشجویان به عنوان حلقه میانی، دانشجویان را تشویق به مطالعه و تفکر در مشکلات سیاست‌گذاری حوزه سلامت و مطالبه‌گری مرتبط با این مشکلات کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1180809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =