مهاجرت پژوهشگران دکتری هند به دلیل نارضایتی از دستمزدها/ سالانه ۲۰ محقق به دلیل شرایط اقتصادی خودکشی می‌کنند

نارضایتی از دستمزدها سبب مهاجرت پژوهشگران دکتری هند شده است. شرایط اقتصادی محققان در هند به حدی مناسب است که سالانه ۲۰ محقق خودکشی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پژوهشگران دکتری در هند به حقوق کم خود اعتراض دارند؛ تا حدی که برخی کارشناسان معتقدند وضعیت اقتصادی نامناسب، به افزایش فرار مغزها در این کشور می‌انجامد.

حقوق پژوهشگران پسادکتری حدود ۱۰ میلیون تومان است

پیشنهاد اخیر وزارت علوم هند هم مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی حقوق پژوهشگران دکتری از سوی دانشجویان رد شد. این افراد با توجه به تورم و شرایط زندگی در هند، خواستار افزایش ۶۰ درصدی حقوق هستند.

بسیاری از پژوهشگران هندی معتقدند که حقوق، محیط کاری و امکانات بهتری خارج از کشور وجود دارد. به همین دلیل، مهاجرت نخبگان این کشور تعجب‌برانگیز نیست. اگر دولت قصد دارد مانع فرار مغزها شود، باید افزایش ۶۰ درصدی حقوق پژوهشگران دکتری را بپذیرد.

پژوهشگران دکتری هفته گذشته در اعتراضی مسالمت‌آمیز به افزایش ۲۰ درصدی حقوق شرکت کرده و از حضور در آزمایشگاه‌ها خودداری کردند. حقوق پژوهشگران معمولا هر چهار سال یکبار افزایش می‌یابد. آخرین تجدید نظر به سال ۲۰۱۹ و افزایش ۲۴ درصدی حقوق بازگشت.

تاخیر ۶ ماهه در پرداخت حقوق پژوهشگران

این پژوهشگران قصد دارند جنبش بزرگتری را علیه بی‌تفاوتی دولت نسبت به محققان راه‌اندازی کنند. مشکل پژوهشگران تنها در دریافت حقوق ناچیز خلاصه نمی‌شود، آن‌ها به پرداخت نشدن به موقع حقوق هم اعتراض دارند. به طوری که برخی محققان بیش از ۶ ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند. همچنین برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که سالانه حدود ۲۰ محقق به دلیل شرایط اقتصادی خودکشی می‌کنند.

توجه به این نکته هم لازم است که افزایش ۲۰ درصدی حقوق فقط مختص پژوهشگرانی است در آزمون ملی (NET) اعمال می‌شود. پژوهشگرانی که بدون حضور در این آزمون، وارد دوره دکتری شوند شرایط بدتری دارند. چرا که کمک هزینه این پژوهشگران از سال ۲۰۰۶ افزایش نیافته است.

معترضان معتقدند که نباید تبعیضی بین محققان در جامعه علمی وجود داشته باشد. چرا که همه پژوهشگران چه کسانی که در آزمون NET شرکت کرده‌اند و چه کسانی که در این آزمون حضور نداشتند، شبانه روز مشغول کار در آزمایشگاه‌ها هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =