دلالان، عامل اصلی گرانی قیمت مرغ در خوزستان/ برخوردهای تعزیراتی را به شدت افزایش داده‌ایم

معاون اقتصادی استاندار خوزستان اظهار کرد: عامل اصلی ناهنجاری، بی ثباتی و افزایش قیمت مرغ در استان دلالان هستند که با استفاده از زنجیره ناقص در زمینه جوجه‌های یک روزه بساط سوء استفاده را در بازار بوجود آورده اند.

محمد راضی جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز اظهار کرد: عامل اصلی ناهنجاری و بی ثباتی افزایش قیمت مرغ در استان دلالان هستند که با استفاده از زنجیره ناقص در زمینه جوجه های یک روزه بساط سوء استفاده را در بازار بوجود آورده اند.

وی ادامه داد: از دیگر عوامل افزایش یکباره قیمت مرغ در استان؛ کمبود آن به دلایل شرایط جوی استان و گرمای طاقت فرسای هوا است که باعث عدم جوجه‌ریزی در ۲ تا ۳ دوره است.

راضی جلالی افزود: با هدف برخورد با گرانیهای افسارگسیخته در حوزه گوشت و مرغ، نظارتهای میدانی را در بازارهای هدف به شدت افزایش دادهایم و با کمک دستگاههای متولی و نظارتی از جمله جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی سعی در کنترل و تثبیت قیمت محصولات گوشتی به ویژه مرغ را داریم و با متخلفان این حوزه برخورد جدی خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه اگر بخواهیم قیمت مصوب مرغ را در نظر بگیریم بایستی از ابتدای زنجیره شروع کرد ادامه داد: قسمت مصوب جوجه یک روزه حدود ۱۴ هزار تومان است ولی خیلی از مرغداران به دلایلی آن را از بازار سیاهی که به واسطه دلالان بوجود آمده با قیمت ۳۰ هزار تومان تهیه میکنند که همین امر باعث افزایش جهشی قیمت مرغ میشود.

راضی جلالی تصریح کرد: لازمه کار این است که برخوردهای تعزیراتی را در ابتدای زنجیره با هماهنگی در بخش های مربوط به توزیع جوجههای یک روزه انجام داد تا شاهد افزایش قیمت مرغ در بازارهای استان نباشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: در بحث تنظیم بازار؛ نظارتهای میدانی دارد اتفاق می افتد. با توجه به نیاز بازار در ایام محرم الحرام و افزایش مصرف بازار در ستاد تنظیم بازار برنامهریزیهای خوبی جهت کنترل و تثبیت قیمت ها و همچنین عرضه محصولات صورت گرفته است.

خبرنگار: دانیال اسلامی پناه

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1191114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =