آموزش آشپزی/ طرز تهیه کیک تک نفره جو دو سر

در این گزارش روش تهیه یک کیک تک نفره کاکائویی خوشمزه به شما آموزش داده می‌شود که به راحتی و خیلی سریع می‌توانید آن را در منزل درست کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در این گزارش روش تهیه یک کیک تک نفره کاکائویی خوشمزه به شما آموزش داده می‌شود که به راحتی و خیلی سریع می‌توانید آن را در منزل درست کنید.

درمان بسیاری از بیماری‌های شایع با عناب

ما برای تهیه این کیک تک نفره از آرد استفاده نمی‌کنیم بلکه به جای آن جو دو سر پرک را به کار می‌بریم. جو دو سر پرک همان ماده سازنده اوتمیل‌هاست که طعمی خوشایند و آجیلی دارد. توجه داشته باشید که جو دو سر پرک با جو پرک تفاوت دارد و آنچه که ما برای تهیه این کیک فوق العاده خوشمزه به آن احتیاج داریم جو دو سر پرک است؛ برای اطلاع از تفاوت این دو ماده غذایی می‌توانید این مطلب را در اینترنت جستجو کرده و مطالعه کنید.

مواد لازم: تخم مرغ۱ عدد، موز رسیده۱ عدد، پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری، جو دو سر پرک نصف فنجان، شربت افرا۱ قاشق غذاخوری، روغن مایع چند قطره، نمک نوک قاشق چایخوری، بکینگ پودرنصف قاشق چایخوری، شکلات تخته ای مقداری برای تزیین

طرز تهیه و دستور پخت

در این رسپی طرز تهیه یک کیک تک نفره کاکائویی را یاد می گیرید که با جو دو سر پرک و چند ماده غذایی دیگر درست می شود، اگر همین دستور را پیاده کنید ولی پودر کاکائو و شکلات خرد شده را حذف کنید در این صورت شما یک کیک تک نفره وانیلی خواهید داشت و می توانید با مقداری شکلات سفید چیپسی آن را تزیین کنید.

شیرین کننده این کیک شربت افرا است، اگر شربت افرا نداشتید از عسل استفاده کنید، اگر عسل ندارید استفاده از شکر سفید یا شکر قهوه ایی مانعی ندارد. هر چقدر موز شما رسیده تر باشد به شیرین کننده کمتری احتیاج پیدا خواهید کرد.

حتما از یک عدد تخم مرغ درشت استفاده کنید و تخم مرغ را ۳۰ دقیقه الی ۱ ساعت در محیط آشپزخانه قرار دهید تا با محیط هم دما شود. هم دما شدن مواد اولیه بسیاری از کیک ها و شیرینی ها با محیط در کیفیت آن ها بسیار تاثیرگذار است.

 برای تهیه این کیک تک نفره از قالب رمکین (رامکین) استفاده می کنیم، رمکین ها پیاله هایی هستند تقریبا استوانه ایی و سرامیکی و مخصوص سرو تک نفره غذا، کیک و دسر و ... این ظروف ابعاد مختلفی داشته و تحمل حرارتی بالایی دارند و اغلب از آن ها برای داخل فر، مایکروویو و فریزر استفاده می شود؛ رمکین ها علاوه بر این که ظرف مناسبی برای طبخ هستند، ظاهر زیبایی نیز دارند و بهتر است کیک، دسر یا غذایی که با آن ها درست می کنیم را با همین ظرف سرو کنیم.

مرحله اول روش تهیه کیک تک نفره جو دو سر: ابتدا همه مواد لازم برای پخت این کیک را یک ساعت قبل از شروع از یخچال خارج کرده و در محیط آشپزخانه قرار دهید تا با محیط هم دما شوند (خصوصا موز و تخم مرغ که حتما باید به دمای محیط رسیده باشند)

 مرحله دوم روش تهیه کیک تک نفره جو دو سر: ما احتیاج به مخلوط کن یا غذاساز داریم، یک قاشق غذاخوری شربت افرا و نصف فنجان جو دو سر را داخل مخلوط کن می ریزیم سپس یک عدد موز رسیده، یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو، نوک قاشق چایخوری نمک، نصف قاشق چایخوری بکینگ پودر را اضافه کرده و مخلوط کن را روشن می کنیم تا همه مواد برای مدت ۱ دقیقه کاملا با یکدیگر مخلوط شوند و مایه یکدستی به دست بیاید.

مرحله سوم روش تهیه کیک تک نفره جو دو سر: فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم تا به مدت یک ربع ساعت فضای داخل فر کاملا گرم شود.

از قالب رمکین استفاده می کنیم، با استفاده از چند قطره روغن مایع و با کمک یک برس شیرینی پزی تمامی سطوح داخلی قالب رمکین را چرب می کنیم.حالا تمامی مواد کیک را داخل قالب می ریزیم؛ مقداری شکلات تخته ایی خرد شده روی مایه کیک ریخته و بلافاصله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا کیک به طور کامل پخته شود، برای پخت کیک به ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان لازم است. برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان را در کیک فرو کنید اگر از مایه کیک به خلال دندان نچسبید یعنی کیک پخته شده است؛ همچنین رویه کیک کاملا پخته شده و شکلاتی که ریخته بودیم ذوب می شود.

پس از خارج کردن کیک از فر و ریختن شکلات خرد شده روی آن باید اجازه دهید تا کیک به مدت ۳۰ دقیقه خنک شود و بعد آن را نوش جان کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1191485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =