آموزش آشپزی/ طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر

کوکو سیب زمینی شکم پر یک فینگر فود خوش مزه است که به عنوان یک غذای اصلی در وعده شام یا ناهار می‌توانید درست کنید و نوش جان کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کوکو سیب زمینی شکم پر یک فینگر فود خوش مزه است که به عنوان یک غذای اصلی در وعده شام یا ناهار می‌توانید درست کنید و نوش جان کنید.

آموزش آشپزی/ طرز تهیه کوفته قلقلی سرخ شده

مواد لازم: سیب زمینی ۵عدد، نمک و فلفل به میزان لازم، پولبیبر به میزان لازم، تخم مرغ۱ عدد، آرد سفید یک قاشق غذاخوری، آویشن به میزان لازم، روغن به میزان لازم

مرحله ی اول درست کردن کوکو سیب زمینی شکم پر: اول از همه پنج عدد سیب زمینی متوسط را خوب می شوییم و پوست می کنیم ، بعد با رنده ی ریز و یا درشت رنده می کنیم . ( البته به سلیقه ی خودتان بستگی دارد . )  ولی کوکو با رنده ی ریز در پخت بهتر و قشنگ تر در می آید .  من سیب زمینی های پوست کنده و شسته شده را داخل چرخ گوشت ریختم و چرخ کردم ، اصلا هم بد نشد .

مرحله ی دوم درست کردن کوکو سیب زمینی شکم پر: بعد از رنده کردن سیب زمینی ها ، یک عدد تخم مرغ را به سیب زمینی ها اضافه می کنیم ، نمک و فلفل و کمی پول بیبر نیز به مخلوط سیب زمینی و تخم مرغ اضافه می کنیم و کمی آرد سفید ، تقریبا به اندازه ی یک قاشق غذا خوری به آن ها اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا مایه ی کوکو یک دست شود .

مرحله ی سوم درست کردن کوکو سیب زمینی شکم پر: مایه کوکو که آماده شد ، یک تابه را داغ می کنیم و داخلش روغن به اندازه ی کافی می ریزیم و اجازه می دهیم با حرارت پایین روغن کاملا داغ شود ، بعد نصف مایه ی کوکو را داخل تابه می ریزیم و حدود پنج دقیقه اجازه می دهیم تا کوکو خودش را بگیرد و بعد درب تابه را می بندیم . 

مرحله ی چهارم درست کردن کوکو سیب زمینی شکم پر: تا وقتی کوکو در حال پخت و سرخ شدن است ، مواد میانی کوکو را درست می کنیم ، ابتدا چند عدد قارچ را خوب با آب سرد می شوییم و کثیفی های لا به لای آن را می گیریم و به هر شکلی که دوست داریم ، قارچ ها را خرد کرده و داخل قابلمه یا تابه ی دیگری همراه با کمی نمک و آویشن سرخشان می کنیم ، وقتی قارچ ها خوب سرخ شدند ، اجازه می دهیم ، کمی از حرارت بیفتند . 

مرحله ی پنجم درست کردن کوکو سیب زمینی شکم پر: وقتی یک طرف کوکو کامل خودش را گرفت ، درب تابه را باز می کنیم و قارچ های سرخ شده را روی کوکو می ریزیم و نصف دیگر مایه ی کوکو را روی قارچ ها ریخته و کامل پهن می کنیم و روی قارچ ها را می پوشانیم .

مرحله ی ششم درست کردن کوکو سیب زمینی شکم پر: وقتی نصف دیگر مایه ی کوکو را نیز پهن کردیم حدود ده دقیقه مهلت می دهیم تا خودش را بگیرد ، بعد درب تابه را برمی داریم و کوکو را پشت و رو می کنیم تا طرف دیگر کوکو نیز کاملا سرخ و طلایی رنگ شود . 

مرحله ی هفتم درست کردن کوکو سیب زمینی شکم پر: وقتی طرف دیگر کوکو نیز سرخ شد ، حرارت را خاموش کرده و کوکو را در ظرف مورد نظر سرو و نوش جان می‌کنیم . 

نکته اول : می‌توانید از هر مایه ی دیگری به جز قارچ درون کوکو استفاده کنید، مثلا گوشت چرخ کرده یا پنیر پیتزا نیز می توانید استفاده کنید. 

نکته دوم : کوکو سیب زمینی را با سیب زمینی پخته شده نیز می توانید بپزید ، این مسئله کاملا به سلیقه ی خود شما بستگی دارد. 

نکته سوم : کنار کوکو سیب زمینی شکم پر می توانید از گوجه فرنگی یا خیار شور یا کاهو و یا هر چیزی که دوست دارید و به سلیقه شما است، استفاده کنید، همین طور با نان باگت و یا هر نانی که به سلیقه خودتان است، نوش جان کنید. 

نکته چهارم: در طول مدت پخت کوکو سیب زمینی حتما دقت کنید که حرارت متوسط رو به کم باشد تا کوکو نسوزد و وا نرود . 

انتهای پیام/

کد خبر: 1191486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =