۵ دانشگاه برتر جهان در حوزه کسب و کار معرفی شدند

۵ دانشگاه برتر جهان در حوزه کسب و کار توسط نظام رتبه‌بندی کیواس معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کسب و کار یکی از گسترده‌ترین و محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلات عالی است. چه بخواهید در حوزه مالی تخصص داشته باشید یا کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید، بسیاری از رشته‌های تحصیلی در حوزه کسب و کار به شما اجازه می‌دهند برنامه تحصیلی خود را متناسب با علایق و اهداف آینده خود تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید:

جذب ۵ درصدی دانشجویان در حوزه کارآفرینی

 نظام ارزیابی کیواس از این نظام‌هاست که با استفاده از شاخص‌هایی مانند اعتبار دانشگاه، اعتبار افراد شاغل، نسبت دانشجو به اعضای هیئت علمی، میزان استناد به هر عضو هیئت علمی، تعداد اعضای هیئت علمی بین‌المللی و تعداد دانشجوی بین‌المللی دانشگاه‌های جهان را رتبه‌بندی می‌کند.

۵ دانشگاه برتر جهان در حوزه کسب و کار در ادامه آورده شده است:

 دانشگاه ملبورن

دانشجویان در دوره لیسانس بازرگانی دانشگاه ملبورن انعطاف‌پذیری بالایی برای کشف علایق خود دارند. این دانشگاه پایه‌ای قوی برای دانشجویان در موضوعات اصلی حوزه تجارت ایجاد می‌کند. دانشجویان این دانشگاه می‌توانند ۶ رشته حسابداری، مدیریت ریسک، اقتصاد، مالی، مدیریت و بازاریابی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.بررسی‌ها نشان می‌دهد ۸۰ درصد از دانش‌آموختگان این دانشگاه در طی چهار ماه پس از فارغ التحصیلی به طور تمام وقت مشغول به کار شده‌اند.

بر اساس لیست برترین دانشگاه‌های جهان کیواس، دانشگاه ملبورن به عنوان بهترین دانشگاه استرالیا و چهاردهمین دانشگاه جهانی شناخته می‌شود.

پردیس این دانشگاه در نزدیکی منطقه تجاری مرکزی ملبورن قرار دارد و شرکت در صنعت را برای دانشجویان آسان می‌کند. به عنوان مثال دانشجویان در استارت‌آپ دانشگاه یا انجمن رهبران آینده با یکدیگر رقابت می‌کنند.

۵ دانشگاه برتر جهان در حوزه کسب و کار معرفی شدند

دانشگاه کرنل

دانشگاه کرنل نه تنها در رتبه سیزدهم جهان قرار دارد، بلکه در لیگ آیوی نیز حضور دارد؛ این موضوع نشانه دهنده برتری علمی این دانشگاه است. لازم به ذکر است لیگ آیوی یک مجموعه متشکل از معروف‌ترین گروه دانشگاه‌های خصوصی کشور آمریکا بوده و متشکل از ۸ دانشگاه پرآوازه خصوصی است.

یکی از مزایای اصلی برنامه EMBA دانشگاه کرنل این است که دانشجویان می‌توانند یادگیری خود را در شغل خود اعمال کنند، به خصوص اگر در کنار تحصیل خود کار می‌کنند.

در این دوره دانشجویان یک بازوی مشاوره خصوصی خواهند داشت، جایی که اساتید و دانشجویان به آنان کمک می‌کنند که در طول برنامه موفق شوند.

۵ دانشگاه برتر جهان در حوزه کسب و کار معرفی شدند

دانشگاه ملی سنگاپور

دانشکده کسب و کار NUS دانشگاه ملی سنگاپور، یک سیستم مدولار را اجرا می‌کند و دانشجویان در آن می‌توانند برنامه درسی خود را طراحی کنند. نمونه‌هایی از ماژول‌های ممکن شامل ارتباطات و رسانه‌های جدید، اقتصاد، روانشناسی و کارآفرینی در حوزه فناوری است.

دانشگاه NUS علاوه بر کسب رتبه بالاترین دانشگاه سنگاپور، به عنوان هشتمین دانشگاه برتر جهان شناخته می‌شود.

فراتر از تحصیلات دانشجویان، برنامه دانش پژوهان دانشگاه، پشتیبانی و آموزش اختصاصی در زمینه توسعه رهبری و فرصت‌های صنعتی در خارج از کشور از جمله برنامه‌های دوره مدیریت بازرگانی دانشگاه ملی سنگاپور است.

برنامه‌های مبادله نیز از جذابیت دانشکده NUS به شمار می‌رود؛ زیرا این دانشگاه با بیش از ۱۲۰ دانشگاه و دانشکده در سراسر جهان از جمله دانشگاه نیویورک، دانشگاه مک گیل و دانشگاه هنگ کنگ همکاری می‌کند.

NUS همچنین رتبه هفتم جهانی را در حوزه اشتغال کسب کرده است، این موضوع نشان دهنده موفقیت این دانشگاه برای راه‌اندازی شغل برای فارغ‌التحصیلان است.

۵ دانشگاه برتر جهان در حوزه کسب و کار معرفی شدند

موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

دوره تجزیه و تحلیل کسب و کار دانشگاه MIT به دلیل دقت علمی و تفکر نوآورانه، برای ۱۲ سال متوالی توانسته عنوان بهترین دانشگاه جهان را به خود اختصاص دهد.

دانشجویان در برنامه تجزیه و تحلیل کسب‌وکار در دانشکده مدیریت اسلون MIT می‌توانند در یک پروژه ۷ ماهه شرکت کنند. این شامل همکاری با متخصصان صنعت برای حل چالش های داده‌ها در دنیای واقعی و یک دوره کارآموزی تمام وقت با سازمان میزبان دانشگاه است.

بر اساس آمار اشتغال MIT در سال ۲۰۲۲، ۱۰۰ درصد فارغ التحصیلان پیشنهادهای شغلی تمام وقت در سه ماه اول دریافت کردند و میانگین حقوق پایه ۱۳۲۰۰۰ دلار آمریکا بوده است. 

۵ دانشگاه برتر جهان در حوزه کسب و کار معرفی شدند

 امپریال کالج لندن

دوره یک ساله MBA امپریال کالج لندن شامل ماژول‌های پیش‌نیاز و اصلی برای ایجاد دانش در مورد عملیات تجاری همراه با انتخاب تخصص دانشجویان است. از جمله مهم‌ترین مباحث این دوره می‌توان به کارآفرینی، استراتژی دیجیتال و تحول، و محیط زیست، اجتماعی و حاکمیت (ESG) اشاره کرد.

امپریال کالج لندن علاوه بر رتبه ششم در جهان، رتبه سوم بین دانشگاه‌های انگلستان را کسب کرده است. زنا داناک، دانشجوی برنامه MBA که به اداره کسب و کار خانوادگی خود مشغول است، گفت: «از تکمیل آموخته‌هایم در این دوره در کنار ارتباط با سازمان صنعتی و دسترسی به مربیان لذت بردم. منابع زیادی وجود دارد که من آنها را برای کار خودم مفید دانسته‌ام که از جمله آن می‌توان به شبکه سازی و ملاقات با افرادی که کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند، اشاره کرد.»

۵ دانشگاه برتر جهان در حوزه کسب و کار معرفی شدند

انتهای پیام/

کد خبر: 1191621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =