همکاری علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و استان واسط عراق

وزیر سابق آموزش و پرورش و عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در نوزدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام اظهار کرد: زمینه همکاری علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و استان واسط عراق مهیاست

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نوزدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با حضور محمد قربانی گلشن‌آباد نماینده تام‌الاختیار و معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام و سایر اعضا برگزار شد.

کریمی‌تبار امام‌ جمعه ایلام با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در حوزه پژوهشی و دانش‌بنیان کمک کار استان ایلام است، اظهار کرد: محور کار در حوزه جنگل‌های زاگرس، احیای بلوط و فرآوری آن به دانشگاه آزاد اسلامی ایلام سپرده شود.

استاندار ایلام هم بیان کرد: رویکرد مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در رابطه با سیاستگذاری و ارتباطات بین مسئولان و جامعه مخاطب در راستای اجرایی شدن این سیاست‌ها در دانشگاه آزاد قابل تقدیر است.

بهرام‌نیا متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مراکز تمدن‌ساز نوین جامعه اسلامی است و امروز این دانشگاه در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کند.

معاون پارلمانی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تقدیر از همدلی و همراهی مسئولان استان اسلام به‌خصوص امام جمعه و استاندار ایلام و نگاه ویژه آنها به دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: در نوزدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ۱۱ مصوبه برای بهینه‌سازی ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و پویایی مجموعه و همچنین نقش‌آفرینی بیشتر در مسائل استان و حل مسئله تصویب شد.

قربانی گلشن‌آباد بیان کرد: استان ایلام یکی از ظرفیت‌های عظیم ملی در حوزه جنگل‌های بلوط است، بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حفظ و حراست جنگل‌های بلوط در این استان و درخواست مسئولان ارشد به این موضوع ورود خواهد کرد.

وی در ادامه توضیح داد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها موضوع آمایش، درک محیط و فهم زیست‌بوم است و جنگل‌های بلوط ظرفیت بی‌بدیل ملی و حتی بین‌المللی هستند که برای فرآوری آن باید دانشگاه وسط میدان باشد و سراهای نوآوری پیش‌بینی شده است.

معاون پارلمانی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: بلوط محصولی چندمنظوره و راهبردی است که ارتباط تنگاتنگی با ایجاد شغل، سلامت و محیط زیست دارد و باید از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی این ظرفیت عظیم استفاده شود.

وی گفت: در این‌ جلسه در راستای توسعه و تقویت سراها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های کشاورزی و جنگل تصمیات خوبی گرفته شد که قطعه در توسعه استان ایلام نقش‌آفرین خواهد بود.

یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش و عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ایلام هم اظهار کرد: زمینه همکاری علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و استان واسط عراق مهیاست و باید این ظرفیت به فعلیت برسد و دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در حوزه تربیت نیروی متعهد و متخصص نقش بی‌بدیلی در توسعه استان ایلام داشته است.

بهروز ناصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام هم گفت: ظرفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشگاه آزاد اسلامی ایلام براساس مأموریت‌های استانی و در راستای حل مسئله در اختیار توسعه استان ایلام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1192544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =