جذب ۶۰۰ دانشجوی واحد ارومیه در طرح «پویش»/ ۴۰ درصد سرفصل‌ رشته‌ها در دانشگاه آزاد مهارتی است

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با اشاره به اینکه نهایتا ۴۰ درصد سرفصل‌های آموزشی ما در رشته‌های مختلف مهارتی است، گفت: تنها طی یک سال گذشته ۶۰۰ نفر در واحد ارومیه در طرح پویش جذب شده‌اند و به ارگان‌ها، شرکت‌ها و کارخانه‌ها معرفی شده‌اند.  

رحیم صانعی‌فرد معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: ثبت نام رشته‌های بدون آزمون یا بر اساس سوابق تحصیلی با اعلام سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز خواهد شد اما به طور کلی با توجه به مشخص شدن زمان انتخاب واحدها احتمال می‌دهیم تا ۱۰ روز آینده سامانه برای متقاضیان باز شود.  

راه‌اندازی ۵۳ رشته مهارتی و کاربردی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

وی حسابداری، حقوق، علوم تربیتی و روانشناسی را در رشته‌های علوم انسانی و معماری و کامپیوتر را هم بین رشته‌های فنی مهندسی جزو پرمتقاضی‌ترین رشته‌ها در واحد ارومیه برشمرد و افزود:ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی صرفا برای مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته به استثنای رشته‌های گروه پزشکی صورت خواهد گرفت.  

صانعی‌فرد با بیان اینکه امسال برای پذیرش بدون آزمون رشته جدیدی اضافه نشده و مطابق سنوات گذشته پذیرش صورت می‌گیرد، ادامه داد: اما در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی پزشکی از طریق آزمون پذیرش داریم و به جمع رشته های این مقطع افزوده شده است.  

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با اشاره به اینکه نهایتا ۴۰ درصد سرفصل‌های آموزشی ما در رشته های مختلف مهارتی است، افزود: برخی رشته ها نیز همچون فنی مهندسی و علوم پایه، خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر، کشاورزی، هتل داری و تربیت بدنی  ذاتا مهارتی هستند و صددرصد سرفصل‌های آنها مهارتی است.  

وی خاطرنشان کرد: در واحد ارومیه در مقطع کارشناسی تنها در رشته زیست‌فناوری از طریق آزمون پذیرش داریم و در مابقی رشته ها در این مقطع پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.  

صانعی فرد با اشاره به اینکه طرح پویش برای تمامی رشته‌ها اعم از با آزمون و بدون آزمون اجرا می‌شود، تصریح کرد: تنها طی یک سال گذشته ۶۰۰ نفر در طرح پویش جذب شده‌اند و به ارگان‌ها شرکت‌ها و کارخانه‌ها معرفی شده‌اند.  

وی با بیان اینکه فعلا در خصوص طرح پویش درآمدی نداریم، افزود: از ترم های آینده با توجه به اینکه قطعا کار دانشجویان ما دیده خواهد شد حتما شهریه‌ای نیز در قبال کار آنها پرداخت خواهد شد.  

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با اشاره به طرح آمایش هم خاطرنشان کرد: برخی رشته ها که در واحد متقاضی نداشت را حذف کردیم ضمن اینکه برخی رشته ها همچون مهندسی نفت که ظرفیتی برای آن در منطقه وجود نداشت را هم از فهرست رشته‌های واحد خارج کردیم.  

وی ادامه داد:امسال با توجه به آمایش زیست بوم استان رشته هایی چون طلا و جواهر، معدن، حقوق املاک، مهارتی آسانسور و...را درخواست داده‌ایم تا بتوانیم با توجه به ظرفیت استانمان از جمله معادن و تولیدات باغی پذیرش داشته باشیم.  

صانعی‌فرد امکانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه را کم نظیر دانست و گفت: در حال حاضر ۱۳۶ نفر دانشجوی بین الملل در واحد ارومیه داریم که البته اینها مستقیم توسط واحد جذب نشده اند بلکه توسط واحد تهران جنوب و علوم تحقیقات تهران جذب و به واحد ما تعلق گرفته‌اند.  

وی با بیان اینکه عمده دانشجویان خارجی ما از کشورهای ترکیه و عراق هستند، اضافه کرد: برای جذب دانشجوی بین الملل برنامه ریزی کرده ایم و هفته قبل هم رئیس واحد ما به اقلیم کردستان سفر کردند تا طی تفاهم نامه ای با وزرات علوم عراق بتوانیم به صورت مستقیم جذب دانشجوی بین الملل داشته باشیم.  

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1192650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =