همایش بین المللی «مرجعیت علمی در عصر ظهور» در دانشگاه آزاد مشهد برگزار می‌شود/ سایت همایش آماده پذیرش مقالات

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: «همایش بین المللی مرجعیت علمی در عصر ظهور» بخشی از راهبردها و راهکارهای رسیدن به مرجعیت علمی را در جامعه تببین می کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رحیم دبیری در دومین نشست شورای سیاست گذاری و علمی همایش بین المللی مرجعیت علمی در عصر ظهور که روز چهارشنبه در واحد مشهد برگزار شد، با اشاره به دغدغه‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص مرجعیت علمی افزود: مرجعیت علمی تا کنون مغفول مانده است و این همایش بخشی از راهکارها و راهبردهای رسیدن به مرجعیت علمی را در جامعه تببین می‌کند و تشریک مساعی می‌کنیم تا ما هم گامی کوچک در این راه برداریم.

۹۵ رشته در طرح آمایش دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی جابه‌جا شد/ پیش‌بینی جذب ۱۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد مشهد

وی با اعلام اینکه این همایش در ۶ محور با ۳۰ موضوع علمی پژوهشی در 25 بهمن سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار می شود افزود: پوستر همایش آماده شده و به زودی با حضور اندیشمندان و مسئولان رونمایی خواهد شد.

سایت همایش نیز به دو زبان فارسی و انگلیسی راه اندازی شده است و پژوهشگران و فرهیختگان می توانند با مراجعه به سایت همایش به آدرس http://saeecon.ir/ مقالات خود را ارسال نمایند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: ما در این همایش می‌خواهیم به راهبردهای نیل به مرجعیت علمی بپردازیم. اینکه راه رسیدن به مرجعیت علمی چیست؟ نهاد متولی مرجعیت علمی در کشور کیست؟ گاها در برخی از حوزه‌ها نهادهای موازی با هم در حال فعالیت هستند ولی حوزه هایی مهم مانند مرجعیت علمی دچار خلا نهادی است یعنی متولی در این قضیه نداریم و خیلی از مواقع منبع مالی مرجعیت علمی مشخص نیست.

وی ادامه داد: ما برای اینکه به آن مرجعیت علمی برسیم باید هزینه هم بکنیم. دبیر استانی همایش بین المللی مرجعیت علمی در عصر ظهور تصریح کرد: اگر ما به مرجعیت علمی دست پیدا کنیم همانطور که موشک‌های تولید شده توسط دانشمندان ما اثر بازدارندگی را در جامعه ایجاد کردند تولید علم و مرجعیت علمی هم در تمام عرصه‌های سیاسی اجتماعی و اقتصادی جامعه جهانی اثر بازدارندگی خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1194456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =