کسب رتبه نخست «اسلامپ معیّن» توسط دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد

دانشجوی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد مقام نخست بیست و یکمین دوره مسابقات ملی دانشجویی بتن ایران در بخش «اسلامپ معیّن» را از آن خود کرد.

سیدمهدی سعادتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز اظهار کرد: بیست و یکمین دوره مسابقات ملی دانشجویی بتن ایران توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری انجمن بتن ایران در تاریخ ۴ تا ۶ مهرماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد.

وی با بیان اینکه دانشجوی رشته عمران واحد بجنورد  مقام نخست بخش اسلامپ معین را از آن خود کرد، گفت: زهرا صحرایی دانشجوی ترم هفت رشته عمران واحد بجنورد با راهنمایی حامد فخریه استادیار گروه عمران و مشاوره احسان وکیلی و با سرپرستی روح اله احسانی استادیار گروه عمران و با همت و هماهنگی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد در این دوره از مسابقات شرکت کرد که در بین ۳۶ تیم از دانشگاه های سراسر کشور در بخش اسلامپ معین به مقام نخست دست یافت.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد بیان کرد: در این دوره از مسابقات 300 دانشجو در قالب 230 تیم از 25 استان کشور در 11 محور بتن سبک، اسلامپ معین، بتن پرمقاومت، تیر سبک خمشی، بشقاب پرنده بتنی، پایان‌نامه و رساله‌های برتر، چالش‌ها و راه‌حل‌های بتنی، سازه محافظ تخم‌مرغ، هنر خلاقیت و دست‌سازهای بتنی، طراحی نما با ابتکارات بتنی (ضلع ورودی ساختمان) و نیز مدل‌سازی سازه بتنی (طراحی سازه بیمارستان در مناطق زلزله‌خیز) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به رقابت پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز؛ اسلامپ بتن (یا ملات) یا مخروط اسلامپ وارونه به وسیله یک آزمایش نسبتا ساده و با استفاده از ابزار فوق العاده ساده ای تعیین می شود. این ابزار از یک مخروط ناقص فولادی توخالی دسته دار، یک میله فولادی برای متراکم کردن، یک صفحه فولادی کف و یک نوار متر برای اندازه گیری تشکیل می شود.

آزمایش اسلامپ بتن یکی از راهکارها برای مشخص کردن مقدار کارایی و روانی بتن تازه می ‌باشد. این آزمایش معمولا در آزمایشگاه‌ بتن و تحت شرایط محیطی خاص یا در همان محل اجرای پروژه توسط دستگاه اسلامپ بتن انجام می ‌گیرد.

آزمایش و تست اسلامپ بتن معمولی یکی از آسان‌ ترین آزمایش‌ هایی است که بر روی بتن انجام می ‌شود؛ هزینه ‌ی بسیار کمی دارد و نتیجه‌ آن فورا به دست می ‌آید. به همین دلیل، از سال 1922 میلادی تاکنون، آزمایش اسلامپ بتن پرکاربرد ترین و معمول ‌ترین آزمایش در مورد کارایی و تعیین روانی بتن بوده است.

کد خبر: 1202018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =