برگزاری نشست بانوان نقش‌آفرین در دانشگاه آزاد مشهد/ الگوی سوم زن در گفتمان انقلاب اسلامی نجات‌بخش است

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده گفت: براساس الگوی سوم، در گفتمان انقلاب اسلامی، نقش زن، یک نقش جامعه ساز و تمدن‌ساز است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،عاصمه قاسمی، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اولین نشست منطقه ای مسئولین و رابطین امور بانوان و خانواده دانشگاه‌های آزاد اسلامی خراسان و گلستان با عنوان«بانوان نقش آفرین دانشگاه آزاد اسلامی» به میزبانی واحد مشهد، به تبیین موضوع الگوی سوم زن پرداخت و اظهار کرد: الگوی سوم زن، یک الگوی مستقل از الگوی غرب و شرق است.

بیشتر بخوانید:

ضرورت شکل‌گیری شبکه دختران دانشجو برای ایده‌پردازی در حوزه زنان و خانواده/ حلقه‌های بانوان در واحدهای دانشگاه آزاد ایجاد شود

وی افزود: براساس الگوی سوم، در گفتمان انقلاب اسلامی، نقش زن، یک نقش جامعه ساز و تمدن‌ساز است.

قاسمی با تاکید براینکه برخلاف الگوی زن غربی، زن در الگوی سوم، توحیدمحور و انسان ساز و تمدن‌ساز است، خاطرنشان کرد: الگوی سوم زن نجات بخش سرگشتگی زنان امروز جهان هست این الگو نشان می دهد زنان هم در خانواده هم در جامعه نقش آفرین و اثر گذارند.

وی تاکید کرد: در واقع زن هم رکن اصلی خانواده و هم نقش مهم اجتماعی دارد و اصل پیشرفت زنان بعد از انقلاب اسلامی به برکت همین گفتمان است.

مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی  با بیان اینکه شاید محدودیت هایی بر سر راه تحقق این الگو  باشد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم با سیاستگذاری ها و برنامه های متناسب، موانع را  برطرف کنیم تا زنان و دخترانمان بر اساس این گفتمان هویت خود را بسازند.

در این نشست محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد نیز ضمن خیرمقدم تاکید کرد: در هیات رئیسه برنامه هایی که با محور و موضوع خانواده شکل می گیرد مورد تایید است از این رو تمام تلاش خود برای تقویت حوزه زنان و خانواده و برنامه های آن بکار می بندیم.

وی از تاسیس مهد کودک اختصاصی ویژه دانشگاهیان واحد مشهد خبر داد و گفت: افتخار می کنیم که تاسیس مهد کودک در سطح دانشگاه از مشهد الرضا(ع) شروع شده و این باعث موفقیت کار می شود.

در ابتدای این نشست لیلا قائمی، مسئول امور بانوان و خانواده دانشگاه‌ آزاد استان خراسان رضوی با ارائه گزارشی به بیان اقدامات و فعالیتهای امور بانوان در این حوزه پرداخت و گفت: با توجه به سرمایه عظیم و توانمند نیروی انسانی و پشتوانه علمی قوی و کنشگری غیرقابل انکار این دانشگاه در حوزه زنان و خانواده، برگزاری این نشست‌ها و هم اندیشی‌ها در راستای ارتقاء فضای امور زنان و خانواده در حوزه سیاست گذاری و اجرا در منطقه موثر خواهد بود.

در این نشست هر یک از مسئولین و رابطین امور بانوان و خانواده دانشگاه‌های آزاد اسلامی خراسان رضوی ، شمالی ،جنوبی و گلستان به بیان مسائل و چالش های خود پرداختند.

گفتنی است؛ بازدید عاصمه قاسمی، مشاور عالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده از محل ایجاد مهد کودک واحد مشهد و سلف سرویس های دانشجویی و همچنین تشرف به حرم مطهر امام رضا(ع) از دیگر برنامه های این نشست یک‌روزه بود. 

انتهای پیام/   

کد خبر: 1202332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =