اساتید دانشگاه آزاد سنندج در میان دانشمندان ۲ درصد برتر جهان

هیرش گل پیرا و صلاح بهرام آرا، از اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج موفق به کسب جایگاه ۲ درصد برتر دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۳ شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، براساس پژوهش صورت گرفته توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد، با بررسی و ارزیابی داده‌های پایگاه اسکوپوس،  فهرست ۱۰۰ هزار دانشمند پر استناد در تمامی رشته‌ها و نیز دانشمندان دو درصد برتر حوزه‌های علمی شناسایی و معرفی شد که نتایج این گزارش در تاریخ۴ اکتبر ۲۰۲۳ در مجله PLOS  به چاپ رسیده است.

در این پژوهش که براساس داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس انجام پذیرفته است، دانشمندان را در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته براساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی کرده است.

شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی، انتشار حداقل پنج مقاله بود که در مجموع تقریباً هشت میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند که در لیست نهایی علاوه بر یکصد هزار نفر برتر، دو درصد برتر در هر حوزه موضوعی نیز به فهرست نهایی اضافه شد.

در این میان، هیرش گل پیرا از اعضای هیات علمی گروه مهندسی صنایع برای سومین سال پیاپی و صلاح بهرام آرا از اعضای هیات علمی گروه مهندسی برق برای دومین سال پیاپی, در لیست دو درصد دانشمندان برتر دنیا براساس ارزیابی سالانه (سال ۲۰۲۲) و برای اولین بار در لیست دو درصد دانشمندان برتر دنیا با ارزیابی دوره­ای (از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۲) قرار گرفتند.

لازم به یادآوری است نتایج این تحقیقات و مشاهده لیست کامل نویسندگان پر استناد ۲ درصد برتر دنیا از طریق  لینک زیر قابل دسترسی است.

https://elsevier.digitalcommonsdata.com/datasets/btchxktzyw/۶

کد خبر: 1202452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =