اختصاص ۳۰ درصد صندلی‌های دانشگاه‌های دولتی به دانشجویان شهریه‌پرداز/ معوقات بازنشستگان دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی پرداخت شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز گفت: بودجه دانشگاه‌های دولتی هفت برابر دانشگاه آزاد است و امسال ۳۰ درصد صندلی‌های دانشگاه‌های دولتی به سمت شهریه‌پرداز رفته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز در  آیین تکریم و تجلیل از بازنشستگان از اساتید و کارکنان دانشگاه به عنوان شناسنامه های واقعی دانشگاه یاد و اظهار کرد: اساتید و کارکنان زحمتکش از ابتدای شکل گیری دانشگاه با کمترین امکانات نقش پررنگی در توسعه و اعتلای دانشگاه داشتند و امروز دانشگاه مدیون زحمات و تلاش‌های دیروز اساتید و همکاران تلاشگر بوده است.  

بیشتر بخوانید: 

پلتفرم تأمین، تولید و توزیع قطعات صنعتی در واحد تبریز راه‌اندازی می‌شود

وی ضمن تقدیر از همراهی اساتید دانشگاه افزود: امروز بخشی از دیون دانشگاه به بازنشستگان و بازخرید ها پرداخت شد هرچند این تاخیر ناشی از مشکلات مالی دانشگاه است که گریبانگیر آن بوده است.

رنجبران با بیان اینکه وظایف دانشگاه نسبت به همکاران بازنشسته بیشتر است زیرا هزینه ها چند برابر می شود، افزود: تورم در دانشگاه و محدودیت های ایجاد شده باعث شده است تا رفته رفته شرایط سخت شود اما با این‌حال در هیچ دوره ای مدیریت کلان دانشگاه نسبت به وضعیت استان‌ها دغدغه مند و با برنامه نبوده است.  

وی با بیان اینکه یکی از شاخص های توسعه در هر کشوری توسعه فرهنگی افراد جامعه است، متذکر شد: مشارکت یکی از مفاهیم هم تراز توسعه است و اگر در جامعه ای مشارکت افراد بالا بود یعنی این جامعه افراد توسعه یافته ای دارد.

رنجبران با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانشجو داریم، افزود: روند نزولی به سمت صعودی با برنامه ریزی در حال حرکت است که این روند از سال ۹۷ اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: سرانه بودجه دانشجو در دانشگاه‌های دولتی در سال ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ به ازای هر دانشجو ۶۳ میلیون تومان بوده است در حالی که این عدد در دانشگاه آزاد بابت شهریه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است یعنی بودجه دانشگاه‌های دولتی هفت برابر دانشگاه آزاد بوده است. امسال ۳۰ درصد صندلی های دانشگاه های دولتی به سمت شهریه پرداز رفته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز یادآور شد: درآمدهای دانشگاه با روند کند رو به افزایش است در حالی که هزینه های دانشگاه با روند تند در حال افزایش است اما امسال برای نخستین بار این نمودار همگرا شده است یعنی شیب افزایش درآمدهای بیش از شیب هزینه ها بوده‌است که خیلی امید بخش است.

حجت الاسلام محمدمهدی شمسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش های بازنشستگان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در جهت رشد و تعالی این دانشگاه اظهار کرد: این دانشگاه با تلاش شما جزو دانشگاه های برتر کشور است.

وی با بیان اینکه تکریم بزرگان خصوصا قشر علمی و فرهیخته ودانشگاه جزو اصول اولیه مبانی دینی ما است، افزود: در مفاهیم دینی تجلیل از بزرگان وظیفه هر قشر جامعه است اما این تکریم که از قشر علمی و فرهیخته جامعه است چند برابر می شود. دراین خصوص باید تکریم و تعظیم مصاعف شکل بگیرد چنانکه در مفاهیم دینی ما نیز هست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: آنهایی که در جامعه نقش پیامبرگونه و امام گونه و حیات بخشی دارند توجه و تکریم از آنها مضاعف از عموم جامعه باید باشد.

حجت الاسلام شمسی ادامه داد: اگر تکریم از قشر فرهیخته باشد یعنی تکریم خداوند است.

وی خاطر نشان کرد: در تکریم از قشر فرهیخته جامعه طی سال‌های گذشته نقصان هایی وجود داشت که جای عذرخواهی دارد اما باید به این نکته توجه کرد که همه تلاش مدیریت بر این بوده که تکریم استاد و کارمندی که برای رشد و نمو کشور انجام داده است به نحو شایسته صورت گیرد.

گفتنی است تمام معوقات و مطالبات بازنشستگان و بازخریدان دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به حساب ایشان واریز شد.

انتهای پیام/   

کد خبر: 1202459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =