عضو هیأت ‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان

استادتمام گروه علوم و مهندسی محیط‌زیست دانشگاه آزاد اسلامی همدان برای چهارمین بار در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، استاد تمام گروه علوم و مهندسی محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی همدان برای  سال متوالی و بر اساس داده‌ های انتشار یافته از طریق دانشگاه استنفورد با استناد به شاخص عملکرد پژوهشی طی سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۳ مستخرج از پایگاه اسکوپوس، ضمن قرار گرفتن در فهرست ۱۰۰ هزار دانشمند پر استناد در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته، به‌ عنوان یکی از دانشمندان ۲ درصد برتر معرفی شد.

سهیل سبحان اردکانی، استاد تمام گروه علوم و مهندسی محیط‌ زیست دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز همدان درباره این انتخاب بیان کرد: شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی، انتشار حداقل پنج مقاله بین‌المللی طی سال ۲۰۲۲ بود که بر این اساس تقریباً هشت میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

وی افزود: در فهرست نهایی، علاوه بر صد هزار نفر برتر، %۲ برتر در هر حوزه موضوعی نیز به فهرست نهایی اضافه شده بدین‌ صورت که، نفرات برگزیده بر اساس ۶ معیار که مهم‌ترین آن‌ها تعداد کل ارجاعات و شاخص هرش بود، ارزیابی و انتخاب شده‌اند.

سهیل سبحان اردکانی با شاخص هرش به‌ترتیب برابر با ۳۸ در پایگاه گوگل اسکالر و ۲۹ در پایگاه اسکوپوس، تاکنون نسبت به انتشار ۳۱۵ عنوان مقاله در نشریه‌های معتبر، ارایه ۱۰۰ عنوان مقاله در همایش‌های معتبر، تالیف دو عنوان کتاب و هدایت بیش‌تر از ۲۰۰ پایان‌نامه/رساله تحصیلات تکمیلی اقدام کرده است.

عضویت در هیأت تحریریه سه نشریه علمی معتبر، داوری بیش‌تر از ۱۴۰۰ مقاله برای ۱۲۵ نشریه و همکاری با نشریه Water به‌عنوان دبیر تخصصی ویژه‌نامه چالش‌ها و تحقیقات جدید در مورد ارزیابی خطر فلزات سنگین و کمیاب در آب‌های آلوده از دیگر افتخارات علمی این عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان است.

 قرار گرفتن در فهرست دانشمندان %۲ برتر جهان در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱؛ انتخاب به‌عنوان پژوهشگر برتر رشته تخصصی محیط¬زیست پانزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور، انتخاب به‌عنوان پژوهشگر برتر دوره‌های دوم و هشتم جشنواره فرهیختگان و ۱۱ دوره انتخاب به‌عنوان پژوهشگر برتر ستاد ملی هفته پژوهش استان همدان از دیگر افتخارات سهیل سبحان اردکانی است.

کد خبر: 1202482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =