کسب جایزه مدیریت محیط زیست جهان اسلام توسط عضو هیأت علمی واحد علوم وتحقیقات

لعبت تقوی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برای نخستین بار در کشور جایزه مدیریت محیط زیست جهان اسلام را از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام کسب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، لعبت تقوی، در آیین افتتاحیه نهمین کنفرانس وزرای محیط زیست جهان اسلام ۲۰۲۳ در شهر جده در عربستان سعودی برای اولین بار و به عنوان تنها بانوی ایرانی موفق به کسب جایزه بخش پژوهشی کنفرانس وزرای محیط زیست جهان اسلام از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام شد.  

بیشتر بخوانید:

۱۰ عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات در میان ۲ درصد دانشمندان برتر جهان

براساس این گزارش، 22 برگزیده از ۱۸ کشور جوایز این دوره را دریافت کردند که لعبت تقوی در بخش «زنان، تحقیقات، دستاوردها و عملکردهای موفق» جایزه دوم را کسب کرد.

در این مراسم به برگزیدگان چهار بخش از جمله دستاوردهای پژوهشی، فعالیت‌های پیشرو، انجمن‌های عام المنفعه و سازمان‌های غیردولتی و همچنین فعالیت‌های پیشرو زنان در حوزه محیط‌ ‌زیست جوایزی اهدا شد. 

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام(ICESCO) سال گذشته فراخوان نامزدی جایزه مدیریت محیط زیست را از سوی کشور عربستان سعودی اعلام کرد. این فراخوان سومین دوره این رویداد بود که تحت نظارت وزارت محیط زیست، آب و کشاورزی عربستان سعودی برای متقاضیان داخل و خارج از جهان اسلام برگزار می‌شود.

همچنین جایزه مدیریت محیط زیست با هدف تثبیت مفهوم گسترده مدیریت محیط زیست، افزایش علاقه به مفهوم توسعه پایدار و برجسته کردن تلاش‌های جهانی و شیوه‌های موفق در این زمینه فعالیت می‌کند. این جایزه به تشویق اقدامات مشترک زیست محیطی بین المللی، افزایش آگاهی زیست محیطی و تشویق جامعه مدنی برای حفاظت از محیط زیست برای نسل‌های آینده کمک می‌کند.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (ICESCO) The Islamic World Educational, Scientific and Cultural Organizatio یک سازمان تخصصی است که زیر نظر سازمان همکاری اسلامی مشغول به فعالیت است و به حوزه‌های آموزشی، علمی، فرهنگی و ارتباطی در کشورهای اسلامی می‌پردازد و مقر این سازمان در رباط مراکش واقع شده است.

این سازمان از سال ۱۹۷۹ تاسیس شد و در حال حاضر پنجاه و چهار کشور عضو به همراه سه کشور ناظر از پنجاه و هفت کشور عضو سازمان همکاری اسلامی بوده و ایران نیز از سال ۱۹۹۲ میلادی به این سازمان ملحق شد.

گفتنی است،تقوی، دانشیار رشته محیط زیست دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست این واحد دانشگاهی، در تیرماه ۱۴۰۰ نیز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق به دریافت جایزه زنده یاد پروفسور مریم میرزاخانی در بخش کشاورزی، دامپزشکی و محیط زیست شده بود.

انتهای پیام/    

کد خبر: 1202993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =