دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان بر سکوی دوم جهان ایستاد

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان درسومین دوره مسابقات بین المللی مخترعان و مبتکران ویژه اعضای INV توانست عنوان دوم این مسابقات را در بخش شیمی ـ حفاظت از محیط زیست از آن خود کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا صالحی‌کیا دانشجوی رشته شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در سومین دوره مسابقات بین المللی مخترعان و مبتکران ویژه اعضای INV توانست عنوان دوم این مسابقات را در بخش شیمی _ حفاظت از محیط زیست از آن خود کند.

وی امسال در مسابقات جهانی 2023 مخترعان و مبتکران جهان موسوم به فدراسیون بین‌المللی انجمن مخترعین(IFIA) ژنو و با عنوانThird International Invention and Innovation Competition شرکت کرد و در رقابت با حریفان قدرتمند خود توانست عنوان دومی این مسابقات در بخش شیمی _ حفاظت از محیط زیست را کسب کند.

فدراسیون جهانی مخترعان یکی از سازمان‌های پیشرو در حوزه اختراع و نوآوری درجهان است که یکی از مهم‌ترین اهداف اصلی فدراسیون بسترسازی و قدردانی از جامعه مخترعان و نوآوان است. برهمین اساس فدراسیون پس از دریافت مصوبات لازم با اعمال تمهیدات ویژه فرصت عضویت در بخش INV را برای مخترعان سراسر جهان فراهم کرده است. 

در سومین دوره این مسابقات، 830 اختراع از 36 کشور جهان مانند کانادا، استرالیا، اندونزی، مراکش، ایران، قطر، بحرین، لبنان، لهستان، روسیه، هنگ کنگ، برزیل، مالزی، امارات متحده عربی، چین و … در عرصه رقابت‌ها حضور داشتند.

مخترعان برگزیده طبق قوانین جشنواره اقدام به تکمیل فرم ثبت نام و ارسال فیلمی کوتاه و کاربردی از نوآوری و اختراع خود کرده و سپس اعضای هیئت داوران فدراسیون در طی مدت ۳ روز به ارزیابی و بررسی طرح‌های ارسالی پرداختند.

معیارهای اعضای هیأت داوران در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف و مهم هر اختراع و نوآوری نظیر بررسی میزان تقاضای عمومی، اقتصادی و به مقرون به صرفه بودن، دوست دار محیط زیست بودن و غیره بود.

همچنین لازم به ذکر است که همه اختراعات و نوآوری ها در 13 کلاس مختلف از جمله علوم کامپیوتر، ماشین آلات، مهندسی عمران، حفاظت از محیط زیست، کشاورزی و غیره دسته‌بندی شده است.

مقاله صالحی کیا با عنوان تولید آب از زباله توسط میکروارگانیسم‌ها: استخراج از طلای کثیف و با نام لاتین Water Production from Waste Using Micro-Organisms: Extraction of Dirty Gold   در همایش ملی مدلسازی، پایش و مدیریت آلودگی آب، خاک و هوا و صوت ارائه و با شناسه ملی  MWASSP01_011 ثبت شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1203098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =