دانشجویان مطالبه‌گر با پاسخ صحیح استاد اقناع می‌شوند/ رسالت خطیر اساتید به عنوان معلمان صاحب کرسی در دانشگاه

مدیرکل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان مطالبه‌گر هستند و باید با پاسخگویی صحیح اساتید اقناع شوند چرا که اساتید به عنوان معلمان صاحب کرسی در دانشگاه رسالت بزرگی نسبت به تعلیم و تربیت نسل آینده دارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابوالفضل یداللهی اصلانی در رویداد ملی طرح اعتلا که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد، ضمن تشریح توانمندی و اقتدار زبانزد حزب الله با ۳ هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت و شبکه بودن و هدفمند بودن فعالیت آنان، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن ۲۲ هزار هیات علمی، ۲۷ هزار کارمند، ۳۲ هزار استاد حق التدریس، ظرفیت بزرگی برای ایجاد شبکه ای مقتدر است و می تواند از طرح ملی اعتلا به عنوان مسیری برای این شبکه سازی استفاده کند.

وی با اشاره صدور بیانیه ای با عنوان نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی از سوی دانشگاه، افزود: این بیانیه در اردیبهشت ماه سال گذشته و زمانی صادر شد که بین دانشجویانی که سال ۹۸ مجبور به تحصیل مجازی شدند و نسلی که سال ۱۴۰۱ به دانشگاه برگشت، فاصله ی زیادی ایجاد شده بود.

ابوالفضل یداللهی اصلانی اضافه کرد: بین این دو نسل شکاف عظیمی ایجاد شده و فضای مجازی حیا و عفت اجتماعی را از برخی از آنها غصب کرده بود.

مدیر کل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: این بیانیه برای آن بود که اساتید بدانند با چه دانشجویانی روبرو هستند و چه نقشی در تعلیم و تربیت اجتماعی دارند.

وی ادامه داد: ذهن این نسل به وسیله ی فضای مجازی مخدوش شده و دانشگاه تنها جایی است که می توانیم دست آوردها و امیدها را در ذهنشان وارد کنیم.

یداللهی اصلانی یادآور شد: سند تحول و تعالی پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی که سند راهبردی این خانواده بزرگ محسوب می شود، راه کنشی برای فعال سازی شبکه ای است.

وی اضافه کرد: دانشجویان سوالات عمیق و ریشه ای دارند که اساتید باید به همه ی آن ها پاسخ دهند و بیخیال از کنارشان عبور نکنند.

مدیر کل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه سال گذشته دستورالعمل اجرایی طرح ملی اعتلا در دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد، گفت: ۴ هزار استاد دانشگاه از مرحله استانی دوره مقدماتی طرح ملی اعتلا استقبال کردند که فراتر از انتظار ما در بدو صدور بخشنامه ی برگزاری این طرح است.

این استاد دانشگاه  با بیان اینکه مرحله منطقه ای از اول مرداد ماه در ۱۰ منطقه آغاز شد که اکنون در استان سمنان مرحله ی منطقه نهم آن درحال برگزاری است، افزود: روز چهارشنبه و پنجشنبه  هفته جاری، منطقه دهم این طرح که شامل گیلان و قزوین می شود در واحد رشت برگزار می شود.

مدیرکل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه طرح ملی اعتلا با رویکرد هایی چون معرفت افزایی و توان افزایی اجرا شد، اضافه کرد: جنگ ترکیبی، جریان شناسی حکمرانی اسلامی، چیستی و چرایی از جمله مباحثی هستند که در طرح ملی اعتلا مطرح می شوند.

یداللهی اصلانی یادآور شد: گواهی‌های سه مرحله‌ دوره مقدماتی و سه مرحله‌ی دوره تکمیلی طرح اعتلا صادر خواهد شد و طبق دستور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کشور اعلام و ابلاغ می شود.

مدیر کل ارتباطات اجتماعی معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: اساتید به عنوان معلمان صاحب کرسی در دانشگاه رسالت بزرگی نسبت به تعلیم و تربیت نسل آینده دارند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1203116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =