کدام دانشگاه‌های جهان بالاترین نرخ ازدواج دانشجویی را دارند؟/ بی‌تمایلی ۹۶ درصد دانشجویان چینی‌ به ازدواج در دانشگاه

آمریکا و انگلستان از جمله کشورهایی هستند که بالاترین نرخ ازدواج‌های دانشجویی را دارند، در حالی که بر اساس نظرسنجی‌ها ۹۶ درصد دانشجویان چینی تمایلی به ازدواج در دوران دانشجویی ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دوران دانشجویی به تعبیر بسیاری افراد بهترین سال‌های زندگی‌شان به حساب می‌آید؛ چرا که فرصتی برای خودشناسی و رشد، چه از نظر آکادمیک و چه از نظر شخصی است.

بیشتر بخوانید:

بررسی دلایل طلاق‌های دانشجویی به تفکیک رشته تحصیلی و سن

آموزش عالی هم فرصت آماده شدن برای شغل را فراهم می‌کند و هم مهارت‌های زندگی را به افراد آموزش می‌دهد. به زبانی دیگر دانشگاه فضایی برای آشنا شدن با افراد جدید و تجربه‌های تازه به شمار می‌رود.

کارشناسان معتقدند که ازدواج‌های دانشجویی، هزینه یافتن همسر را برای افراد و جامعه کاهش می‌دهند؛ چرا که پذیرش در یک دانشگاه، تطابق افراد را آسان‌تر کرده و به ازدواج افراد مشابه منجر می‌شود.

کدام دانشگاه‌های انگستان بالاترین آمار ازدواج را دارند؟

آمارها از سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که به طور میانگین ۲۰ درصد از دانشجویان انگیسی با همسر آینده خود در دانشگاه آشنا می‌شوند. همچنین نتایج یک نظرسنجی که از ۳۵۰۰ دانشجوی دانشگاه‌های برتر انگلستان انجام شد، نشان می‌دهد که کدام دانشگاه‌های انگلستان بیشترین درصد روابط عاشقانه و ازدواج را دارند. بر اساس این نظرسنجی دانشگاه‌هایی که بیشتر روابط عاشقانه را دارند شامل دانشگاه یورک (۶۳.۳۰ درصد)، دانشگاه منچستر (۶۱.۷۴ درصد)، دانشگاه بریستول (۵۷.۴۱ درصد)، دانشگاه لیدز (۵۷ درصد)، دانشگاه ساوتهمپتون (۵۶.۹۳ درصد)، دانشگاه ادینبورگ (۵۶.۴۵ درصد)، دانشگاه دورهام (۵۵.۹۱ درصد)، دانشگاه آکسفورد (۵۵.۹۱ درصد)، دانشگاه لیورپول (۵۲.۳۴ درصد) و دانشگاه کمبریج (۴۸.۳۹ درصد) است.

در بین این دانشگاه‌ها، دانشگاه آکسفورد با ۲۱.۰۹ درصد، دانشگاه منچستر با ۲۰.۸۷ درصد، دانشگاه دورهام با ۱۹.۶۹ درصد و دانشگاه ادینبورگ با ۱۶.۹۴ درصد بالاترین آمار ازدواج دانشگاهی در انگلستان را دارند.

آمار ازدواج در دانشگاه‌های آمریکا

کارشناسان آمریکایی معتقدند که ارتباط زیادی بین میزان پذیرش در دانشگاه و نسبت ازدواج وجود ندارند. به این معنا که آمار ازدواج در بین نخبگان بیشتر از سایرین نیست. پنج دانشگاه آمریکایی که بالاترین نرخ ازدواج را در بین دانشگاه‌های نخبه دارند، عبارتند از دانشگاه نوتردام با نرخ ازدواج ۶۷.۵ درصد، دانشگاه واشنگتن ولی با نرخ ازدواج ۶۶ درصد، دانشگاه باکنل با نرخ ازدواج ۶۵.۴ درصد، کالج دیویدسون با نرخ ازدواج ۶۵ درصد و دانشگاه داندربیلت با نرخ ازدواج ۶۳.۹ درصد.

مقایسه آمار ازدواج در دانشگاه‌های آمریکایی نشان می‌دهد که دانشجویان در دانشگاه‌های مذهبی، بیشتر از سایر دانشجویان در این کشور ازدواج می‌کنند. بر اساس یک مطالعه میانگین نرخ ازدواج برای دانشگاه‌های دولتی ۱۲ درصد و برای موسسات مذهبی ۱۴ درصد است.

۹۶ درصد دانشجویان چینی تمایل به ازدواج در دانشگاه ندارند

برخلاف دانشجویان آمریکایی و انگلیسی، دانشجویان چینی علاقه چندانی به ازدواج در دوران دانشجویی ندارند. نتایج یک نظرسنجی در دانشگاه فودان چین نشان می‌دهد که ۹۶ درصد دانشجویان این دانشگاه مخالف ازدواج در دوران دانشجویی هستند. بر اساس این نظرسنجی، فقط ۱۵ درصد از مصاحبه‌شوندگان از ازدواج دانشجویی حمایت می‌کنند.

دولت چین در سال‌هایی که سیاست کنترل جمعیت برقرار بود، ازدواج دانشجویی را ممنوع کرده بود. هم اکنون پس از تغییر سیاست‌ها و لغو ممنوعیت پیشگیری از ازدواج دانشجویی، به نظر می‌رسد همچنان دانشجویان این کشور تمایلی به ازدواج دانشجویی ندارند.

کارشناسان معتقدند دانشجویان چینی نگرش بسیار معقولی نسبت به ازدواج دارند. چرا که ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان فقط پس از یافتن شغل و ثبات مالی به ازدواج فکر می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =