طوفان الاقصی، شکست راهبردی و غیر قابل ترمیم رژیم اسرائیل است

یک کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: طوفان الاقصی، شکست راهبردی و غیر قابل ترمیم رژیم اسرائیل است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست فرهنگی با موضوع دانشگاه، طوفان الاقصی و غزه با حضور هیأت رئیسه و جمعی از اعضای هیأت علمی در سالن جلسات ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

علیرضا اسماعیلی معاون سیاسی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در جمع استادان گفت: طوفان الاقصی با غافلگیری، باعث شکست سنگین راهبردی و غیر قابل ترمیم رژیم صهیونیستی شد که این شکست با کشتن زنان و کودکان بی دفاع جبران نخواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بالندگی جبهه مقاومت افزود: یکی دیگر از دلایل زمین‌گیر شدن اسرائیل، تفکر مقاومت است که توسط حماس رهبری می شود و دشمن هرگز نمی تواند تفکر مقاومت را هدف قرار دهد.

معاون سیاسی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از نشانه های تغییر نظم نوین جهانی، افول قدرت آمریکا، انتقال قدرت از غرب به شرق و گسترش گفتمان مقاومت و جنگ بین غرب و گفتمان مقاومت است.

اسماعیلی یادآور شد: روز 14 می 1948 به عنوان روز نکبت نامگذاری شده است، زیرا از این روز بنای جنگ توسط رژیم غاصب صهیونیستی پایه گذاری می شود و تا امروز 80 هزار شهید از فلسطین و بالای 7 میلیون آواره گزارش شده است.

وی اظهار کرد: از سال 1948 جنگ استقلال آغاز می شود و اعراب شروع به جنگیدن با صهیونیست ها می‌کنند و صهیونیست ها تا قبل از انقلاب اسلامی 31 سال حکومت داشتند و بعد از انقلاب به جنگ های 33 روزه و حتی 12 ساعته سیف القدس تبدیل می شود که از سوی اسرائیل تقاضای آتش بس صادر می شود.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های افول آمریکا غلبه گفتمان مقاومت است، بیان کرد: گفتمان مقاومت از سوی یک گروه کوچک داخل مرزهای اشغالی به نام حماس، رژیم صهیونیستی اسرائیل را زمین‌گیر و بیچاره کرده است.

معاون سیاسی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در ادامه توضیح داد: عملیات طوفان الاقصی یک عملیات واکنشی است که بر اساس واقعیت میدانی، حماس شروع کننده جنگ نبوده و یک ماه قبل از طوفان الاقصی 27 عملیات را اسرائیلی ها علیه مردم مظلوم فلسطین انجام دادند که منجر به شهادت 200 فلسطینی و مجروح شدن تعداد زیادی زن و کودک بی دفاع شد.

اسماعیلی عنوان کرد: طوفان الاقصی 15 مهر سال جاری به مدت 4 ساعت با یک اعلام قبلی شروع شد و فلسطینی ها در این عملیات موفق شدند نیروهای لشکر 9 زرهی اسرائیل را در خواب غافلگیر کنند که همین غافلگیری ضربه محکمی به رژیم غاصب صهیونیست وارد کرد.

وی افزود: از زمان غافلگیری اسرائیلی ها هر اتفاق و اقدامی از طرف رژیم صهیونیست افتاده، راهبرد آمریکاست و اسرائیل هیچ نقشی ندارد.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر مهمترین دغدغه آمریکا، حزب الله و ایران است؛ زیرا برای اسرائیلی که مدعی است چهارمین کشور دنیا به لحاظ ارتش های کلاسیک و نظامی است، قبول کردن شکست از حماس بسیار سنگین است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1204924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =