ارتقای ۱۰۰ پله‌ای رتبه تایمز دانشگاه علم و صنعت

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: بر اساس اعلام تایمز جهانی دانشگاه علم و صنعت ۱۰۰ پله ارتقا داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور انبیا رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران عصر امروز در آئین تجلیل از نام آوران، پژوهشگران و فناوران نمونه دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: دانشگاه بر اساس رسالت خود گفتمان های مختلف از جمله علم و فناوری را دنبال می‌کند که روز پژوهش هم فرصت مناسبی برای گفتمان است.

بیشتر بخوانید:

حضور ۷۳ دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۴

وی افزود: یکی از ملازمات گفتمان‌ها تکریم دانشمندان و بزرگان است به همین دلیل هر سال با هدف الگو سازی انجام می‌شود. امروزه دانشگاه به عنوان نقطه کانونی پیشرفت مطرح است و نقش مهمی در کشور ایفا می‌کند.

انبیا تصریح کرد: دانشگاه تا هیچ حد به اندازه امروز خود را پاسخگو نمی دانست. آموزش، پژوهش و ارتباط با صنعت سه کارکرد اصلی دانشگاه است اما همه اینها به نوعی با پژوهش گره خورده است.

وی خاطرنشان کرد: حل مسئله چنان اهمیتی دارد که رهبر انقلاب هم همواره بر آن تاکید دارند. هدف از پژوهش، تولید علم نافع و رفع مشکلات کشور است.

انبیا ادامه داد: پژوهش از این جهت برای دانشگاه مهم است چون تنها راه تولید دانش، پژوهش است. بنابراین دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌های معتبر را از غیر معتبر جدا می‌کند. علی رغم مشکلات بودجه‌ای ۲۰ میلیارد تومان بین دانشکده های مختلف توزیع کردیم و امیدوارم تا پایان امسال ۴۰میلیارد تومان دیگر هم اختصاص دهیم.

وی گفت: شعار این دوره دانشگاه علم و صنعت، توسعه فناوری و تعاملات صنعتی با روحیه جهادی است که تاسیس پارک علم و فناوری از جمله اقدامات اساسی است.

انبیا خاطرنشان کرد: تنوع بخشی و تسهیل گرنت اعضای هیئت علمی امسال ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد یافته است و بر اساس اظهارات اعضای هیئت علمی پول به حساب آنان واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: گرنت محققین پر استناد به سبد حمایت پژوهشی دانشگاه اضافه شد ضمن اینکه گرنت مرجعیت علمی هم امسال با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه اجرایی شد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: اخیرا وزیر علوم اعلام کردند طی هفته‌های آتی مبلغی به اساتید پرداخت خواهد شد که میزان آن ۶۰ میلیون تومان برای رشته های تجربی و ۳۰ میلیون تومان برای رشته های نظری است.

وی ادامه داد: دانشگاه علم و صنعت هم در مبلغ قراردادهای صنعتی و هم تعداد قراردادهای خاتمه یافته صنعتی همه دانشگاه‌های کشور را پشت سر گذاشت و رتبه اول را به خود اختصاص داد.

انبیا بیان کرد: بر اساس اعلام ISC، سرانه مقالات آی اس آی دانشگاه علم و صنعت حدود ۳/۵ است که در این مورد هم رتبه اول را در بین دانشگاه های کشور دانشگاه علم و صنعت به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام تایمز جهانی دانشگاه علم و صنعت ۱۰۰ پله ارتقا داشته ایم و تایمز آسیایی نیز با ارزیابی ۵ شاخص اصلی در سرجمع رتبه دانشگاه علم و صنعت دوم شد. رتبه دانشگاه به طور کلی از ۹۶ به ۷۴ در ۲۰۲۳ ارتقا پیدا کرده است.

جبلی: برای به صرفه کردن تولید به شدت نیازمند تعامل با دانشگاه هستیم

پیمان جبلی در ادامه این برنامه اظهار کرد: مصداق روشن علم و صنعت ایران امروز در همکاری رسانه ملی و دانشگاه شکل گرفته و چشم انداز روشنی در تعامل مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه در صنعت رسانه تلویزیون شاهد پیشرفت های خوبی هستیم ادامه داد: بسیاری از عقب ماندگی ها تولید محتوا در رسانه ملی ناشی از هزینه و همچنین زمان سنگینی است که صرف تولید می شود و گاهی اوقات این موانع اساسا تهیه کنندگان را از تولیدات این چنینی منصرف میکند که آفت بزرگی برای تولیدات فاخر محسوب می‌شود.

جبلی تصریح کرد: عمده تولیدات ماندگار و به یاد ماندنی از جمله مجموعه مختار یوسف پیامبر و امام علی(ع) از این دست تولیدات (هزینه و زمان بر) هستند و همچنان پرمخاطب چون با حوزه تاریخ سرو کار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو طرح عظیم سریال سلمان فارسی و موسی پیامبر را در دست تولید داریم که هر کدام حداقل ۸ سال تولید آنها با هزینه های سنگین طول می‌کشد و این یک مانع است.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: برای به صرفه کردن تولید به شدت نیازمند تعامل با دانشگاه هستیم که یکی از مصادیق آن امروز در پویانمایی در قالب طرح شهید احمدی روشن رقم میخورد و ما سفارش حل مساله را به دانشگاه برای تولید انبوه محتوای پویانمایی مطرح و بعد از جلسات متعدد خوشبختانه امروز رونمایی از این توفق به عنوان نماد همکاری با دانشگاه را خواهیم داشت.

وی با اشاره به دیگر اقدام صنعت رسانه ملی و دانشگاه افزود: اعلام می‌کنم در انتخابات پیش رو صدا و سیما احداث ۲۰۰ فرستنده تلویریونی به تعداد حوزه های انتخابی در اقصی نقاط کشور را خواهد داشت. در قانون جدید رسانه ملی می‌تواند از امکانات خود برای تبلیغات نامزدها بهره مند شود که اتفاق بسیار خوبی است و ظرف مدت کوتاهی از ایده تا اجرا رقم خورد.

جبلی اضافه کرد: لوازم اجرای این طرح متعدد است یکی از این لوازم طراحی برنامه و سامانه ای است برای شناسایی و ایجاد امکان برای ۳۰ هزار نامزد انتخابات است که بتوانند از آن استفاده کنند که این کار هم به عنوان مساله توسط رسانه ملی پیشنهاد و به نتیجه رسید.

وی خاطرنشان کرد: چاره ای نداریم جز اینکه برای پیشرفت، با دانشگاه تعامل و ارتباط تنگاتنگ داشته باشیم. بسیاری از شرکت های طرف قرارداد ما دانش بنیان هستند و این مایه افتخار ما در حوزه توسعه فناوری است که در رده بالاترین همکاریها در حوزه همکاری صنعت و دانش قرار داریم.

گفتنی است در این آئین عقد سه تفاهم نامه دانشگاه علم و صنعت ایران با شرکتهای ایران خودرو دیزل(سرمایه گذاری ۱۲هزار میلیارد ریال طی سه سال) ، سایپا دیزل(سرمایه گذاری ۴۵ میلیاردتومان در سال مالی جاری) و سازمان نوسازی مدارس به انجام رسید.

همچنین از اساتید نمونه کشوری دانشگاه علم و صنعت ایران با حضور وزیر علوم و از مدیران صنایع برگزیده که با دانشگاه علم و صنعت ایران همکاری دارند هم با حضور رئیس سازمان صدا و سیما تقدیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =