هزینه ارتودنسی در ایران در سال ۱۴۰۳

هزینه ارتودنسی در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ این سوالی است که همواره پرسیده می‌شود و باید بگوییم، ازآن‌جایی‌که ارتودنسی جزء درمان‌های زیبایی به‌حساب می‌آید، قیمت نسبتا بالایی دارد ارتودنسی، مهارت و دانشی است که براساس آن می‌توان بی‌نظمی‌های دندان را با ساختاری یکدست و زیبا تعویض کرد.

به گزارش ایسکانیوز، هزینه ارتودنسی در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ این سوالی است که همواره پرسیده می‌شود و باید بگوییم، ازآن‌جایی‌که ارتودنسی جزء درمان‌های زیبایی به‌حساب می‌آید، قیمت نسبتا بالایی دارد ارتودنسی، مهارت و دانشی است که براساس آن می‌توان بی‌نظمی‌های دندان را با ساختاری یکدست و زیبا تعویض کرد.

چه چیزی باعث شد که فکر کنید شما هم به ارتودنسی نیاز دارید؟ احتمالا در پاسخ این سوال، از مشکلات کجی و فاصله دندان‌هایتان گله دارید و می‌خواهید با ارتودنسی یا به قول برخی‌ها سیم‌کشی دندان، دوباره زیبایی را به دهان خود باز گردانید. در این مقاله قصد داریم ضمن توضیحاتی راجع‌به این درمان ترمیمی، مسئله قیمت را بیشتر برایتان بشکافیم.

ارتودنسی فک بالا

همان‌طور که در جریانید، ارتودنسی به‌منظور اصلاح طرح لبخند، ایجاد و بهبود سلامت و زیبایی دندان‌ها در سن مختلف است که علاوه‌بر بهبود ساختار دندان‌ها، منجر به پیشگیری و کاهش ریسک ابتلا به پوسیدگی، عفونت‌های پنهانی و شکل‌گیری نادرست دندان‌ها در سنین پایین می‌شود. به عبارت دیگر، ارتودنسی به درمان ناهنجاری‌های اکتسابی و مادرزادی استخوانی فکی هم می‌انجامد.

برخی افرادی که با کلینیک تماس می‌گیرند، در مورد هزینه ارتودنسی تک‌فک سوال می‌پرسند. به‌نظر شما چنین درمانی ممکن است؟ باید بگوییم بله؛ برخی افرادی که فقط در فک بالا یا پایین دچار ناهنجاری هستند، اصرار دارند که فقط همان فک ارتودنسی شود و این موضوع امکان‌پذیر است.

ارتودنسی فک بالا به‌عنوان یکی از رایج‌ترین روش‌های اصلاح طرح لبخند با ترازکردن و ایجاد توازن در ساختار فک و دندان‌هاست. یکی از مهم‌ترین اهداف این ارتودنسی، عقب‌کشیدن فک و دندان‌های بیرون‌زده است. تشخیص این درجه انحراف، با تصویربرداری‌هایی که ارائه‌دهندگان خدمات دندانپزشکی تجویز می‌کنند، صورت می‌گیرد.

در حقیقت، دندان‌های فک بالا تاثیر عمیق‌تری بر جذایت ظاهری فرد دارند. بنابراین، عیوب و نواقص آن هنگام صحبت‌کردن و خندیدن بیشتر نمایان می‌شود. این موضوع دلیلی بر زیادبودن متقاضیانی است که به‌قصد ارتودنسی فک بالا به کلینیک مراجعه می‌کنند. به‌طور کلی، هزینه ارتودنسی فک بالا نسبت به فک پایین بیشتر است؛ چون روند انجام آن حساسیت بیشتری می‌طلبد.

ارتودنسی فک پایین

درصد خیلی کمی از افراد نیاز به ارتودنسی فک پایین دارند. در این افراد، دندان‌های جلویی معمولا جلوتر از دندان‌های بالایی است که به این ناهنجاری کراس بایت گفته می‌شود. در کراس بایت، دندان‌های بالا در داخل دندان‌های پایین و به‌سمت زبان قرار می‌گیرند. این اختلال، مشکلاتی همچون گازگرفتن زبان را به‌شکل گسترده‌ای به همراه دارد.

ژنتیک مهم‌ترین عامل اصلی در فک پایین مغلوب است. این اتفاق می‌تواند در خانواده‌هایی ایجاد شود که فک پایین بزرگ‌تری دارند. این موضوع علاوه‌بر ایجاد مشکلات ظاهری که می‌تواند منجر به کاهش اعتمادبه‌نفس در افراد شود، سایش بیش از حد مینای دندان‌های عقبی را در پی دارد.

هزینه ارتودنسی فک پایین نیز همان‌طور که در عنوان قبل گفتیم، پایین‌تر از فک بالاست. این هزینه در حالت کلی براساس مشخصه‌هایی مانند نوع ارتودنسی، وضعیت وخامت دندان‌ها و انواع مختلف براکت‌های مورد استفاده، متفاوت از یکدیگر هستند. زمانی که برای مشاوره اولیه به کلینیک مراجعه کنید، سرویس‌دهنده با معاینه کامل دهان‌تان، شما را به برآورد دقیق‌تری از هزینه درمان می‌رساند.

ارتودنسی دندان های جلو

یکی از رایج‌ترین مشکلات بین افراد، ناهنجاری‌های فک است. خیلی‌ها فقط در ۲ دندان‌های جلویی خود این مشکل را دارند که می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی صورت‌شان داشته باشد. خیلی از آن‌ها تصور می‌کنند که ارتودنسی فقط زمانی قابل انجام است که تمامی دندان‌ها گرفتار مشکل باشند اما این تصور اشتباهی است؛ چراکه می‌توان این درمان‌ ترمیمی را به ۲ یا ۴ دندان جلوی فک بالا یا پایین هم اختصاص داد.

ارتودنسی برای دندان‌های جلویی زمانی انجام می‌شود که دندان‌های فک جلو بیرون‌زدگی داشته باشند. در چنین زمانی وقتی که فرد صحبت می‌کند، این مشکل بیشتر نمایان می‌شود. حالا به‌نظر شما چرا در این شرایط ارتودنسی ضروری است؟ صرفا برای پوشاندن عیوب؟

خیلی از افرادی که به‌منظور اطلاع از هزینه ارتودنسی دندان‌های جلو با کلینیک تماس می‌گیرند، به این نتیجه رسیده‌اند که این ناهنجاری، آن‌ها را با مشکلاتی در تنفس و بلع مواجه کرده است. جلوبودن دندان‌ها همچنین باعث می‌شود که بیشتر در معرض آسیب و شکستگی به‌خصوص هنگام مواجهه با سوانح مختلف قرار بگیرند.

بدیهی است که هزینه ارتودنسی چند دندان جلو به نسبت کل فک پایین‌تر است. اما برای افرادی که با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، همین مقدار ناچیز هم می‌تواند یک دغدغه مهم برایشان محسوب شود. هزینه این درمان ترمیمی با توجه به میزان ناهنجاری و مشکلات دندان‌های جلو، نوع ناهنجاری فک، طول درمان فرد و روش ارتودنسی متفاوت است.

ارتودنسی دندان های عقب

شاید کج‌بودن دندان‌های عقب در معرض دید نباشد و تهدید بزرگی برای زیبایی فرد به‌حساب نیاید اما اگر این مسئله درمان نشود، در طولانی‌مدت مسبب ایجاد مشکل در جویدن و صحبت‌کردن، اختلال عملکرد مفصل گیجگاهی فکی، بیماری لثه، پریودنتال و درد فک خواهد بود. به‌نظر شما چاره حل این مشکل چیست؟

برای مرتب‌کردن دندان‌هایی که در عقب دچار شلوغی، ازدحام و کجی هستند، باید به کلینیک مراجعه کرد و تقاضای ارتودنسی داشت؛ چراکه این درمان ترمیمی، یک راه‌حل خوب برای پیشگیری از پوسیدگی است. با صاف‌کردن دندان‌های عقب بهتر می‌توانید مسواک بزنید و به بهداشت دهان خود رسیدگی کنید.

دراین‌خصوص، بد نیست بدانید که هزینه ارتودنسی دندان‌های عقب گاهی به‌دلیل درمان‌های جانبی همچون عصب‌کشی، پرکردن و روکش بیشتر می‌شود. به‌هرحال ازآنجایی‌که دندان‌های عقب وظایف مهم‌تری را بر دوش دارند، بیشتر دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند. بدین منظور سرویس‌دهنده با معاینه کامل وضعیت دهانی، هر درمانی که نیاز باشد برای شما تجویز می‌کند تا ارتودنسی روی دندان‌های سالم انجام شود.

جمع‌بندی

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت دکترتو کلینیک مراجعه کنید. ارائه‌دهندگان دکترتو کلینیک، خدمات ارتونسی را از بازه قیمتی ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان تا ۶۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان ارائه می‌دهند. دکترتو کلینیک، سامانه‌ای است که شما در آن، سرویس‌دهنده مد نظر خود را در شهری که محل سکونت شماست، به‌راحتی پیدا می‌کنید.

همه ارائه‌دهندگان خدمات دندانپزشکی در دکترتو کلینیک، دارای تجربه و سابقه کاری درخشانی هستند. اگر تحت درمان آن‌ها باشید، بدون شک همان نتیجه مطلوبی را دریافت می‌کنید که انتظارش را دارید. هزینه درمان ارتودنسی شما با سرویس‌دهندگان دکترتو کلینیک، تحت‌تاثیر عواملی همچون مشاوره اولیه، نوع براکت‌هایی که انتخاب می‌کنید، پیچیدگی مراقبت، پوشش‌های بیمه‌ای، مهارت و تخصص سرویس‌دهنده و موقعیت کلینیک تخمین زده می‌شود.

کد خبر: 1233478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =