۳ مامورنمای اخاذ در مشهد دستگیر شدند

جانشین فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری سه مامورنما در مشهد که چندین فقره اخاذی در پرونده خود داشتند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمد چراغ، اظهار کرد: در پی گزارش چند فقره پرونده اخاذی از شهروندان توسط ۳ مامورنما با استفاده از یک دستگاه پژوپارس در محدوده کوی امیر، پیگیری موضوع در دستور کار گشت‌های انتظامی کلانتری آبگوه قرار گرفت.

بیشتربخوانید:

قتل هولناک مرد جوان با ضربات قیچی خیاط

وی افزود: ماموران کلانتری آبکوه با بررسی اظهارات مالباختگان و به‌دست آوردن مشخصات ظاهری متهمان تحقیقات میدانی خود را آغاز و سرانجام صبح روز گذشته یکی از تیم‌های پیشگیری انتظامی آنها را در حال اخاذی از یک شهروند در محدوده خیابان ولیعصر(عج) شناسایی کردند.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد، تصریح کرد: ماموران انتظامی در این عملیات ضمن دستگیری این ۳ مامورنما در بازرسی از آنها یک دستگاه شوکر برقی، ۲ قبضه چاقو و مقادیری موادمخدر کشف کردند.

چراغ گفت: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به ۶ فقره اخاذی از شهروندان در بلوار توس، خیام و کوی امیر اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

وی از شهروندان خواست موارد ذیل جهت پیشگیری از اخاذی از سوی مامورنماها جدی بگیرند؛ شگرد مامورنماها این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر یا تخلفات صنفی به افرادی که از قبل شناسایی کردند، موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می‌کنند. عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم شدن در برابر مامورنماها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس را از جمله عوامل زمینه‌ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور است که در چنین مواقع حتماً خونسردی خود را حفظ و از آنها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع‌رسانی کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =