آمار نهایی  دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳/  پزشکیان رئیس‌جمهور ایران شد/ آمار مشارکت به ۴۹/۸ درصد رسید

مسعود پزشکیان با کسب اکثریت آراء به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران برگزیده شد و میزان مشارکت نیز از سوی سخنگوی وزارت کشور ۴۹/۸ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: مجموع آرای ماخوذه (مجموع برگ‌های رأی صحیح و باطله مأخوذه) داخل و خارج ایران ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی است بود. مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران محسوب می شود. 

وی افزود: در رابطه با میزان مشارکت باید به اطلاع رسانده شود که مبتنی بر تعداد تعرفه مصرف‌شده توسط رأی دهندگان که برابر با ۳۰ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۹۳۱ رأی است، درصد مشارکت ۴۹/۸ است.

بیشتر بخوانید؛ 

متن و حاشیه دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳/ زمان رای‌گیری به پایان رسید

نام کاندیدا

میزان آراء

مسعود پزشکیان

۱۶۳۸۴۴۰۳

سعید جلیلی

۱۳۵۳۸۱۷۹

۰۶:۴۰: هشتمین آمار تجمیعی: پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۲ رای پیروز شد. 

از ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ هزار رای ماخوزه، مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای و سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای کسب کرده‌اند.

۰۵:۳۰: هفتمین آمار تجمیعی: پزشکیان ۱۲ میلیون و هفتصد و چهار هزار و ۹۱۰ رای و جلیلی با ۱۰ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۳۸ رای

آرای ۴۷ هزار و ۸۰۷ شعبه شمارش و تجمیع شده که شامل ۴۵۲ شهرستان و ۲۳ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۱۳۸ رای است . مسعود پزشکیان ۱۲ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۹۱۰ رای و سعید جلیلی ۱۰ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۳۸ رای کسب کرده‌اند. 

۰۵:۰۰: ششمین آمار تجمیعی: پزشکیان ۱۱ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۹۲۴ رای و جلیلی ۹ میلیون و ۹۷ هزار و ۹۹۳ رای 

آرای ۴۲ هزار و ۴۳۲ شعبه شمارش و تجمیع شده که شامل ۴۴۰ شهرستان و ۲۰ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۹۷۱ رای می‌شود. مسعود پزشکیان ۱۱ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۹۲۴ رای و سعید جلیلی  ۹ میلیون و ۹۷ هزار و ۹۹۳ رای کسب کرده‌اند. 

۰۴:۳۰: پنجمین آمار تجمیعی: پزشکیان ۸ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۷۴۳ رای و جلیلی ۷ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۵۵۷ رای

آرای ۳۵ هزار و ۲۲۳ شعبه شمارش و تجمیع شده که شامل ۴۰۲ شهرستان و ۱۶ میلیون و پانصد و چهل و شش هزار و ششصد و شصت رای است. مسعود پزشکیان ۸ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۷۴۳ رای و سعید جلیلی ۷ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۵۵۷ رای کسب کرده‌اند. 

۰۴:۰۰: چهارمین آمار تجمیعی: پزشکیان ۶ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۹۵۵ رای و جلیلی ۶ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۹۹ رای

آرای ۲۹ هزار و ۱۷۵ شعبه شمارش و تجمیع شده که شامل ۳۵۷ شهرستان و ۱۳ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۲۸۰ رای می‌شود. مسعود پزشکیان ۶ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۹۵۵ رای و سعید جلیلی ۶ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۹۹ رای کسب کرده‌اند. 

۰۳:۳۰: سومین آمار تجمیعی: پزشکیان چهار میلیون و ۹۹۶ هزار و ۳۶۴ رای و جلیلی چهار میلیون ۵۲۶ هزار و ۹۶۰ رای

آرای ۲۱ هزار و ۷۹۰ شعبه شمارش شده که ۲۹۸ شهرستان و ۹ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۸۴۳ رای می شود و مسعود پزشکیان چهار میلیون و نهصد و نود شش هزار و سیصد و شصد و چهار رای و سعید جلیلی چهار میلیون و پانصد و بیست و شش هزار و نهصد و شصت رای کسب کردند.

۰۳:۰۰: دومین آمار تجمیعی: پزشکیان ۲ میلیون و نهصد و چهار هزار و ۲۲۷ رای و جلیلی ۲ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۵۵۶ رای 

آرای ۱۳ هزار و ۲۷۷ شعبه شمارش شده که شامل ۲۰۲ شهرستان و ۵ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۹۱۱ رای می‌شود و مسعود پزشکیان ۲ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۲۲۷ رای و سعید جلیلی ۲ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۵۶۶ رای را بدست آورده‌اند. 

۰۲:۳۰: اولین آمار تجمیعی: پزشکیان ۱ میلیون و۲۶۳ هزار و ۸۷۴ رای و جلیلی ۱ میلیون و ۲۴۴ هزار و۶۴۰ رای

آرای ۶ هزار و ۱۸۹ شعبه شمارش شده که شامل ۱۱۳ شهرستان  و ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۳۸۱ رای می شود که مسعود پزشکیان ۱ میلیون و۲۶۳ هزار و ۸۷۴ رای و سعید جلیلی ۱ میلیون و ۲۴۴ هزار و۶۴۰ رای را بدست آورده‌اند.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ از مجموع ۵۸۶۴۰ شعبه از ۴۸۲ شهرستان، معادل ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای شمارش شد و مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به این علت که نتوانستند حد نصاب آراء را بدست آورند، ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به رقابت پرداختند.

تکمیل‌می شود...

کد خبر: 1235888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =