برگزاری بیش از ۴۰ یادواره در روستای خشکچال الموت

فرمانده سپاه قزوین گفت: با توجه به تیزر تبلیغاتی یادواره شهیدان، بیش از ۴۰ یادواره برگزار شده است. این‌ها حقیقت تفسیر اربعین حسینی است. این مردم هر سال بر سر سفره اربعین شهیدانشان نشستند و باعث استمرار اربعین حسین بن علی(ع) هستند و با عظمت، بانی این جلسه شدند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ سردار پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه استان قزوین در خصوص هدف برگزاری مراسم یادواره شهدای روستای خشکچال گفت: سردار فرجی روزگار جوانی و هیجان دینی خودش را برای دفاع از انقلاب به میدان آورده بود. که این نبرد در جنگل‌های تنکابن بود. او جان مبارکش را در سمت مسئول عملیات سپاه تنکابن برای این انقلاب داده است. امروز در محضر این مردم هستیم و برای این شهیدان در اینجا گردهم آمده‌ایم. آن‌ها بر گردن همه ما حق دارند و ما هم بالاترین شأن خودمان را، خادمین بی منت به این مردم عزیز می‌دانیم‌.

این سردار ادامه داد: با توجه به تیزر تبلیغاتی یادواره شهیدان، بیش از ۴۰ یادواره برگزار شده است. این‌ها حقیقت تفسیر اربعین حسینی است. این مردم هر سال بر سر سفره اربعین شهیدانشان نشستند و باعث استمرار اربعین حسین بن علی(ع) هستند و با عظمت، بانی این جلسه شدند.

سردار آتانی یادآور شد: خانواده شهیدان، همرزمان، رزمندگان و جانبازان بدون چشم‌داشتی، متولی یادواره این روستا هستند. از همه کسانی که در این مراسم حضور داشتند و همچنین از تمام کسانی که نتوانستند در این مراسم حضور پیدا کنند و یا دل به فاطمه زهرا (س) دادند و در سفر اربعین هستند، تقدیر و تشکر می‌کنم و دعاگوی آن‌ها هستم.

سردار رفیعی آتانی از شهید سلیمانی به عنوان یک الگوی کم نظیر در خدمت به انقلاب و مردم نام برد و گفت: فکر و ذهن این سردار بزرگ خدمت به نظام و جامعه اسلامی بود و در این راه خستگی نمی شناخت.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی در صحنه عمل می‌تواند امروز برای مدیرانی که ادعای خدمت به مردم را دارند شیوه روشن و الگوی موفق باشد، حاج قاسم با استمرار و خستگی‌ناپذیری در عرصه جهاد تا لحظه شهادت و با سیطره معنوی که داشت همواره در جلوی چشمان ما قرار دارد.

فرمانده سپاه استان ضمن تشکر از خانواده‌های شهدای روستای خشکچال اذعان کرد: در این چهل و پنج سال هر کجا که در مسیر شهدا بوده‌ایم قله‌ها دست یافتنی و هر کجا که به غیر از مسیر شهیدان حرکت کرده‌ایم، قله‌ها را یکی پس از دیگری از دست داده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در همه مقاطعی که بر شما گذشته، آن روزهایی که دستان شما بسته بود و هجمه سنگینی علیه شما به وجود آمده بود و ارتش تا به دندان مسلح صدام به پشتیبانی آمریکا تا خوزستان آمده بود، خیلی‌ها لحظه شماری می‌کردند تا سر ولی ملت ایران به نیزه برود؛ اما به برکت خون شهدا چنین اتفاقی نیفتاد.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1240135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =