شرایط بورس صنعت و مشاغل کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد

سازمان ملی سنجش شرایط بورس صنعت و مشاغل کنکور سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سازمان ملی سنجش با انتشار دفترچه کنکور سراسری ۱۴۰۳، شرایط بورس صنعت و مشاغل را اعلام کرد.

بر اساس این شرایط، صنعت (حوزه کاربرد) موظف به پرداخت مقرری بورس به مقدار تعیین‌شده در قرارداد است. همچنین مسئولیت بیمه بورسیه بر عهده صنایع است. حوزه کاربرد موظف به بکارگیری بورسیه پس از فراغت از تحصیل به مدت ۲ برابر مدت استفاده از بورس است. در صورت امکان، تأمین خوابگاه برای بورسیه غیر بومی در تمام سال تحصیلی و ترم تابستان با مؤسسه (بر مبنای تعرفه تعریف‌شده دانشجوی روزانه) است.

بورسیه هر حوزه کاربرد فقط به حوزه کاربرد خود متعهد است و در صورتی که تعهد بورسیه به هر حوزه کاربرد دیگری احراز شود، حوزه پذیرش وی کأن لم یکن تلقی شده و مطابق با مفاد قرارداد، عمل خواهد شد. شرایط پذیرش بورس هر صنعت در جدول ظرفیت آن صنعت و دانشگاه ذکر شده است. ضمن مطالعه دقیق در صورت هرگونه سؤال احتمالی، شماره تماس کلیه شرکت‌های متقاضی بورس صنعت در مقطع کارشناسی، در سامانه یکپارچه بورس‌های بخش بورس صنعت و مشاغل و زیر بخش بورس نو ورود درج شده است.

پس از اعلام نتایج و جذب دانشجو توسط صنعت، قراردادی فیمابین دانشجو و صنعت با نظارت دانشگاه منعقد خواهد شد. جذب و به کارگیری دانشجو توسط حوزه کاربرد منوط به احراز شرایط بوده و سازمان امور دانشجویان مسئولیتی در قبال استخدام و به کارگیری دانشجو توسط حوزه کاربرد ندارد. در صورتی که حوزه کاربرد از استخدام و ایفای تعهدات در قبال دانشجو بدون عذر موجه و قانونی (طبق شیوهنامه بورس صنعت و مشاغل) خودداری کند، دانشجو می‌تواند از طریق مجاری قانونی مندرج در قرارداد، مطالبات خود را از حوزه کاربرد پیگیری کند و همچنین دانشگاه مانع ادامه تحصیل ایشان نخواهد شد.

درخصوص بند ۱۳ ماده ۵ شیوه نامه اجرایی بورس صنعت و مشاغل به شماره ۳۱۴۹۹۹/۴ به تاریخ ،۲۳/۱۲/۱۴۰۲ نکات آموزشی مورد نظر حوزه کاربرد (اعم از شرط معدل، وضعیت مشروطی و...) طی قرارداد حوزه کاربرد با دانشجو مشخص میشود و در صورت عدم احراز شرایط قرارداد توسط فرد بورسیه با نظر حوزه کاربرد و تأیید دانشگاه، بورس لغو میشود و بورسیه دیگر امکان ادامه تحصیل در کد رشتهمحل بورس را ندارد.

داوطلبان لازم است شیوه‌نامه بورس صنعت و مشاغل در سامانه یکپارچه بورس‌های دانشجویی، به نشانی ir.saorg.sib://https را با دقت مطالعه کنند. طبق مندرجات بندهای ۲-۱۳ و ۳-۱۳ شیوه نامه اجرایی بورس صنعت و مشاغل به شماره ۴/۳۱۴۹۹۹ به تاریخ ،۱۴۰۲/۱۲/۲۳ تغییر رشته یا انتقال پذیرفتهشدگان در کدرشته‌محل‌های بورس، بعد از موافقت مراجع مربوطه، موسسه و حوزه کاربرد امکان پذیر است. به همین دلیل، پذیرفته شدگان در کدرشته‌محل‌های بورس که به هر دلیلی قصد انصراف از بورس را دارند، می‌توانند براساس قوانین و مقررات تغییر رشته یا انتقال دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =