رونمایی از نخستین دیوار مهارتی کشور در سمنان

همزمان با هفته پژوهش از نخستین دیوار مهارتی کشور در مجتمع آموزشی فرهنگی رفاه، رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا ارغوان معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان گفت: دیوار مهارتی "فهیم" به عنوان نخستین دیوار فناور محور در کشور است که فعالیت خود را با محوریت فرهنگ، هنر، یادگیری و مهارت در استان سمنان آغاز کرده است.

وی افزود: نرم افزار فوق بر مبنای واقعیت افزوده طراحی شده، کاملا بومی است و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان موفق به تولید این فناوری شده اند. 

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان سمنان با اشاره به قابلیت‌های این طرح و ضرورت انتقال آن به سطح مدارس دیگر، بیان کرد: طبق تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان مقرر است این طرح در مدارس غیر از سما  اجرا شود تا دانش آموزان و معلمان سایر مدارس نیز از تجربیات و قابلیت‌های این طرح بهره‌مند شوند.

ارغوان با اشاره به افتتاح مدرسه متاورس دانش آموزی در مجتمع آموزشی فرهنگی سما واحد سمنان بیان کرد: طرح متاورس دانش آموزی در سطح استان برای نخستین بار در مدرسه سما اجرا می‌شود و با توجه به اینکه نرم‌افزار موجود و VR آن به همت اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان تولید شده، طرحی منحصر به فرد است.

این مقام مسئول با اشاره به جذابیت مقوله متاورس و ملموس شدن این فضا برای دانش آموزان در قالب طرح فوق، خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته بخشی از کانسپت های تعریف شده در متاورس همچون بخش آزمایشگاه و VR ذیل طرح فوق در مدارس جاری و ساری می‌شود.

همزمان با آغاز هفته پژوهش، زنگ پژوهش با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و جمعی از مسئولان و مدیران دستگاههای اجرایی در مجتمع فرهنگی آموزشی سما سمنان نواخته شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1164068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =