آئین رونمایی از ۲ کتاب ادبی در واحد شهرکرد برگزار شد

درنشستی ادبی از کتاب "هوشنگ؛ ابتهاجی که سایه شد"و "بیا تا همدلی را باز خوانیم" با حضور مؤلف و سراینده این دو اثر، بسم الله شریفی، مؤسس و دبیرکل بنیاد جهانی سبزمنش رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، آئین رونمایی از کتاب با حضور جمعی استادان، شاعران و علاقه‌ مندان فرهنگ و ادب فارسی در سالن جلسات ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

در این محفل ادبی بسم الله شریفی شاعر و ادیب نام آشنای جغرافیای زبان فارسی به روند شکل گیری اثر "هوشنگ؛ ابتهاجی که سایه شد" و به تبیین رسالت بنیاد جهانی سخن گستران سبزمنش در راستای تاکید بر اشتراکات فرهنگی کشورهای فارسی زبان اشاره کرد.

شریفی، با تشریح اهداف و دورنمای بنیاد جهانی سبزمنش، زبان فارسی را حلقه وصل کشورهای حوزه زبان فارسی و تمام گویشوران این جغرافیا عنوان کرد.

این شاعر فارسی زبان اظهار کرد: علی رغم تلاش های که برای تضعیف زبان فارسی از سوی کینه توزان صورت می گیرد؛ این زبان با پویایی، حلاوت و تاریخ پرباری که دارد، در کشورهای مختلف دنیا رو به گسترش بوده و با فرصت های مهاجرتی، خواسته یا نخواسته افراد حوزه تمدنی زبان فارسی به سایر کشورها، ظرفیت‌های جدیدی خلق کرده است.

 وی به عنوان نمونه از کشور کانادا نام برد و گفت: زبان فارسی به عنوان زبان سوم و روبه گسترش در کانادا اکنون گسترش یافته و این مایه فخر است.

در این محفل ادبی استادان، شاعران و ادیبان با ارائه مطالبی، چاپ و نشر کتاب های جدید شریفی را همراه با فعالیت های بنیاد جهانی سبزمنش در زمینه همگرایی و هم افزایی فرهنگی، یک اقدام موثر دانسته و به مؤلف تبریک گفتند.

در پایان ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اهدای لوح سپاس از تلاش های پیگیر بسم الله شریفی در راستای تشکیل بنیاد جهانی سخن گستران سبزمنش و فرهنگ پربار فارسی و یکپارچگی واتحاد بین فارسی زبانان دنیا قدردانی کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1165347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =