«پویش»، راه نجات دانشگاه‌های کشور/ طرح «الف و ب» نظام کاری اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد را ساماندهی کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی طرح الف و ب این دانشگاه را عامل ساماندهی فعالیت اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

آرش رنجبران سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به افزایش قالب توجه جذب دانشجو در سال جاری گفت: افزایش جذب دانشجو در رشته های مختلف نویدبخشِ یک آینده خوب برای دانشگاه آزاد اسلامی است و نشان از اعتماد جامعه به دانشگاه آزاد دارد. با برنامه‌ریزی که در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت، این افزایش دانشجو چالشی را ایجاد نکرده است. این انسجام بیانگر تعلق سازمانی همکاران و تلاش بی شائبه آن‌ها است که منجر به ظرفیت‌سازی لازم در این امرشده و دانشگاه را با مشکل مواجه نکرده است.

دانشجویان شرکت‌کننده در طرح پویش به استخدام صنایع درمی‌آیند

وی با تاکید بر اهمیت طرح پویش تصریح کرد: طرح پویش یکی از نقاط عطف تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی است. اگر بدنبال دانشجویانی بامهارت کافی و توانمندی لازم برای صنعت و یا دانشجوی تاثیرگذار ومسئول در قبال اجتماع هستیم، یکی از راهکارهای آن طرح پویش است. همچنین راه نجاتِ آینده دانشگاه‌های کشور همین طرح می‌باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: در این طرح دانشجویان قبل از اینکه به صنعت فرستاده شوند، آموزش تخصصی لازم را فرا می‌گیرند که همین امر سبب دیده شدنِ تاثیر آنها در صنعت شده و در واقع آینده جوانان سرزمین و همچنین آینده دانشگاه به همین طرح وابسته است.

رنجبران با اشاره به طرح سامان‌دهی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: قبل از اینکه طرح الف و ب ابلاغ شود، بی‌سامانی قابل توجهی در رابطه با مدیریت اعضای هیئت علمی در کشور وجود داشت؛ با اجرای طرح الف و ب کمک بزرگی به واحدها شد و همچنین کمکی برای اعضای هیئت علمی که بتوانند در یک قالب نظام‌مند و یک چارچوب مشخص فعالیت کنند و هم در سروسامان گرفتن ساعات آموزشی آنها هم تأثیر به‌سزایی داشت.

او ادامه داد: این طرح حضور اعضای هیات علمی را به حضوری مؤثر تبدیل کرده است و هر عضو هیئت علمی یک برنامه مشخصی برای حضورش دارد که این برنامه می‌تواند در بخش های مختلف از جمله بخش فرهنگی، پژوهش، آموزش و ... مشاهده شود. هرطرحی نقاط ضعف و قوتی دارد که به مرور زمان هم نقاط ضعف شناسایی و پوشش داده می‌شوند و هم نقاط قوت آن تقویت.

خبرنگار: مهدیه سادات حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1166077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =