برگزاری پیش رویداد سوگواره «شعر نجوا» در همدان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: تمام ارکان فرهنگی دانشگاه به منظور برگزاری هر چه با شکوه‌تر سوگواره شعر نجوا بسیج شده‌اند.

مهدی مجلسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در همدان در حاشیه برگزاری پیش رویداد سوگواره شعر نجوا با اشاره به برنامه‌های کشوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان در حوزه‌های فرهنگی و هنری اظهار کرد: همزمان با میلاد امام علی علیه السلام و ولادت امام زمان(عج) از ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان جشنواره فرهنگی و علمی و هنری امامت و مهدویت وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور به منظور ایجاد تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود.

پیش رویداد دومین جشنواره شعر نبوی در واحد زاهدان برگزار شد

 وی تصریح کرد: در همین راستا مصادف با شهادت امام موسی کاظم علیه السلام سوگواره شعر نجوا با محوریت شهادت امام موسی کاظم در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ با موضوع شعر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار خواهد شد.

مجلسی اظهار کرد: سوگواره شعر نجوا با محورهای سوگواره امامت، ایستادگی و ظلم‌ستیزی، شهادت‌نامه امامان، غم‌نامه غربت امامان، عدالت‌خواهی، سوگ و حماسه امامان، معرفت افزایی تا مرز شهادت، مرثیه و تعزیه امامان در سالگرد شهادت امام موسی کاظم(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با تاکید بر اقشار شرکت کننده در سوگواره افزود: این مراسم در چهار بخش اساتید، کارمندان، دانشجویان و بخش آزاد که مختص عموم افراد جامعه می باشد تقسیم بندی شده است.

مجلسی گفت: دبیرخانه این سوگواره در تاریخ چهارم مردادماه کار خود را در دانشگاه آزاد اسلامی همدان آغاز کرده است و در این مدت با برگزاری چندین جلسه توانسته به اهداف و برنامه های مطلوبی دست یابد.

وی با اشاره به اینکه این سوگواره با فرخوان آثار در بهمن ماه امسال به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار می‌شود، تأکید کرد: رایزنی با جامعه مداحان و شعرای حماسی و آیینی همدان به منظور معرفی محورهای سوگواره، طراحی پوستر و راه اندازی سایت سوگواره شعر نجوا از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: سازمان صدا و سیمای استان همدان، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان، ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و روزنامه همدان پیام آماده همکاری های لازم با دبیرخانه مرکزی سوگواره شعر نجوای استان همدان است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1166488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =