آموزش آشپزی / طرز تهیه کتلت گیاهی خوشمزه برای گیاهخواران

کتلت گیاهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. کتلت یکی از محبوب ترین غذاها در میان ایرانیان است و به همین دلیل دستور پخت های متنوعی برای آن ابداع شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، برای تهیه کتلت گیاهی ابتدا لپه یا دال عدس را به همراه ۱ پیمانه آب داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم حداقل ۶ ساعت بخیسند. برای اینکه نفخ لپه به طور کامل گرفته شود، چند بار آب داخل کاسه را تعویض می کنیم.

پس از اینکه لپه را خیساندیم، آنرا آبکشی می کنیم و به همراه ۲ پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان می دهیم تا لپه ها بپزند و نرم شوند.

آموزش آشپزی/ دستور تهیه کیک پاپ کورن

پس از اینکه لپه ها پختند، انها را آبکشی می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با گوشتکوب به خوبی می کوبیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه پیاز و سیب زمینی را با رنده متوسط رنده می کنیم.

در این مرحله با فشار دست آب اضافی سیب زمینی و پیاز را می گیریم. در ادامه آرد نخودچی را به همراه تخم مرغ، سیب زمینی و پیاز رنده شده و مقداری زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پاپریکا به کاسه حاوی لپه می افزاییم.

در این مرحله ذرت پخته شده را اضافه می کنیم و مواد کتلت را به خوبی را با دست ورز می دهیم تا کاملا منسجم شوند. به جای ذرت آبپز شده می توانیم از کنسرو ذرت هم استفاده کنیم که اختیاری می باشد.

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم. در ادامه کاسه را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم مایه کتلت یک ساعت استراحت کند. پس از گذشت یک ساعت کاسه حاوی مایه کتلت را از یخچال خارج می کنیم.

کتلت سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، به اندازه یک گردو از مایه کتلت بر می داریم و با دست آنرا به صورت گرد شکل می دهیم.

حالا به آرامی در روغن داغ قرار می دهیم و اجازه می دهیم یک سمت کتلت به مدت ۲ تا ۳ دقیقه به خوبی سرخ شود. پس از اینکه سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

پس از اینکه سرخ کردن کتلت ها به پایان رسید، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان و مخلفات دلخواه سرو می کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =