رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی مسأله محوری است/ اجرایی شدن سند تحول دانشگاه با نگاه به طرح آمایش سرزمینی

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد مسئله محوری و با نگاه به طرح آمایش در استان همدان در حال اجرایی شدن است.

مسعود معینی در  حاشیه برگزاری نمایشگاه "خدمات کسب‌وکار" همدان؛ که به همت کلینیک صنعتی سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن و با حضور  صنعتگران، معدن داران، فناوران، دانشگاهیان برگزار شد در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در همدان با اشاره به برنامه پنج ساله تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همه فعالیت‌ها در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید مبتنی بر سند تحول و تعالی  شود و درواقع این سند، چراغ راه مسیر حرکت روبه‌جلو تمام مدیران دانشگاه است.

وی افزود: نگاه  امروز به دانشگاه آزاد اسلامی دیگر صرفاً آموزشی نیست و ما دانشگاه را یک سازمان حل مسئله می‌دانیم که با کمک اساتید مجرب به حل مسائل مختلف استان همدان می‌پردازد و به این منظور پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری متناسب با مشکلات استان در طرح پایش، ساماندهی می‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان تصریح کرد: دانشگاه آزاد بر اساس برنامه‌های خود؛ دیگر فقط دانشکده‌های موضوعی معمولی نخواهد داشت و چهار دانشکده دانشی، مهارت و کارآفرینی، فناوری و موضوعی خواهد داشت که در هر شهری به‌تناسب موضوع، فعالیت خواهند کرد.

معینی با اشاره به طرح پویش اظهار کرد: در این طرح دانشجویان همزمان با تحصیل، ۲ یا ۳ روز در هفته را دریکی از شرکت‌های متقاضی مشغول به‌کار می‌شوند و دستمزد آنها توسط شرکت به‌حساب دانشگاه واریزشده و به‌عنوان شهریه دانشجو لحاظ می‌گردد. دانشجویان شرکت‌کننده در این طرح تجربه مفید در محیط کاری را کسب کرده و پس از فارغ‌التحصیلی با آمادگی کامل وارد بازار کار می‌شوند.

وی افزود: با نگاه به‌ویژگی‌های دانشگاه نسل سوم و ایجاد ارزش‌افزوده دانش و پژوهش، مأموریت حوزه معاونت پژوهشی می‌تواند با پایبندی به دستورالعمل‌ها در دو بخش کلی توسعه بنیادی فعالیت‌های پژوهشی و برنامه‌ها و طرح‌های درآمدزایی به‌عنوان پرچم‌دار در این بخش مورد توجه قرار گیرد.

معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان تصریح کرد: گردهم آمدن شرکت‌های دانش‌پایه و تمام اجزای مختلف صنعت اعم از واحدهای صنعتی و تولیدی، مراکز مشاوره و خدمات کسب‌وکار و معادن و در "اولین رویداد تخصصی خدمات کسب‌وکار و صنعت"  موجب شناسایی ظرفیت‌های داخلی و ارتقای تولید ملی می‌گردد.

معینی تصریح کرد: در این نمایشگاه گروه‌های مختلف شامل واحدهای صنعتی و تولیدی، بیمه‌ها، مراکز مشاوره و خدمات کسب‌وکار و معادن که باعث ایجاد بستری برای شناسایی ظرفیت‌های داخلی خواهد شد حضور دارند و استفاده از آن‌ها برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و ارتقاء تولید ملی می‌تواند مؤثر باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1172127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =