احتمال تصادف در کدام بزرگراه‌های تهران بیشتر است؟

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بزرگراه‌هایی مانند کردستان، مدرس، شهید صیاد شیرازی و بزرگراه یادگار امام (ره) با توجه به ساختار و شکل هندسی راه و شیب آنها، احتمال تصادفات در این معابر بیشتر می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،  سرهنگ مصطفی زینی وند، رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت، در خصوص نقص راه و افزایش شدت و تعداد تصادفات، گفت: مثلث سه گانه تصادف شامل انسان، راه و وسیله نقلیه می‌گردد که در نقص راه زمینه تصادف را فراهم می‌کند و یا به صورت مستقیم باعث تصادف می‌شود.

ترافیک فوق سنگین و پرحجم در خروجی‌های شرقی تهران

وی افزود: نواقص راه به نواقص روی راه باز می‌گردد که شامل روکش آسفالت، نواقص حاشیه معبر، شانه راه، حفاظ‌های کناری راه و نقص در تابلو و علائم و یا روشنایی مسیر می‌شوند که یا به صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌توانند زمینه ساز تصادفات گردند.

سرهنگ زینی وند بیان کرد: تصادفاتی که به همین علت روی داده و نقص راه باعث شده که شدت تصادفات بالا برود و متأسفانه باعث تشدید خسارات جانی و مالی گردد.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد: مانند اینکه حفاظ ایمنی باید به عنوان محافظ عمل کند ولی به خاطر نقصی که در این حفاظ‌ها وجود دارد در لحظه برخورد و اصابت خودرو با آنها شدت تصادف بالا رفته و خود آن شدت حوادث را بالا می‌برد.

وی گفت: در جایی که خطای انسانی در یک محور روی می‌دهد و تصادفی اتفاق می‌افتد اگر نقص راه وجود داشته باشد خود این موضوع باعث افزایش تعداد و شدت تصادفات می‌گردد.

سرهنگ زینی وند افزود: به عنوان مثال دیگر، شانه راه باعث شده خودرویی که به هر دلیلی تغییر مسیر داشته و یا راننده آن خسته و خواب آلود بوده است، باعث سقوط به قسمت پرتگاهی راه شده و شانه راه ناقص باعث این حادثه شده است

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به نقشه زیرساختی شهر تهران و شیب سرپایینی اغلب بزرگراه‌های پایتخت، در بزرگراه‌های شمالی-جنوبی شدت تصادفات خیلی زیاد افزایش پیدا می‌کند، به خصوص در مقاطع انتهایی این بزرگراه‌ها شدت این تصادفات زیاد می‌شود.

وی افزود: بزرگراه‌هایی مانند کردستان، مدرس، شهید صیاد شیرازی و بزرگراه یادگار امام (ره) که خودروها وقتی به مقطع انتهایی این معابر می رسند با توجه به ساختار و شکل هندسی راه و شیب آنها، احتمال تصادفات در این معابر بیشتر می‌شود.

سرهنگ زینی وند بیان کرد: بزرگراه‌های کمربندی هم مانند بزرگراه آزادگان، شهید یاسینی، بسیج به دلیل اینکه به مرور زمان دچار یک سری ایرادات می‌شوند و اگر به موقع تعمیر و نگهداری صورت نگیرد و تعمیرات انجام نشود، باعث تصادفات می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =