سامانه‌ ازدواج دانشجویی «همرسان» در دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی می‌شود

مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سامانه‌ ازدواج دانشجویی همرسان فردا(سه‌شنبه) و همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و روز ازدواج با حضور دکتر طهرانچی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی؛مدیر خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عاصمه قاسمی اظهار کرد: برپایی جشن‌های ازدواج دانشجویی با هدف ترویج و ترغیب جوانان به ازدواج از سال 1376 با توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و حمایت‌ها و هدایای نهادهای مختلف آغاز شد و تا سال 1390 به  اوج خود (61 هزار زوج) رسید ولی متأسفانه با توجه به روند کاهشی تعداد ازدواج‌ها در کل کشور و همچنین کاهش تعداد ورودی دانشجویان به دانشگاه‌ها، میزان ثبت نام دانشجویان در این برنامه در سال 1397  به نزدیک بیست هزار زوج کاهش یافته است.

برنامه‌ها و طرح‌های دانشگاه آزاد اسلامی باید پیوست خانواده داشته باشد

وی ادامه داد: اقدامات تسهیلگرانه‌ ازدواج می‌تواند انگیزه‌ دانشجویان را به تشکیل خانواده بالا ببرد؛ یکی از این اقدامات واسطه‌گری ازدواج و هدایت و معرفی دختران و پسران به یکدیگر در چارچوب فرهنگ بومی و با محوریت خانواده است. بر همین اساس، ستاد ازدواج دانشگاهیان با راه‌اندازی سامانه‌ «همرسان» گامی مهم را در سامان دادن ازدواج دانشجویان برداشته است.

قاسمی ، محوریت خانواده‌ و اطلاع آن‌ها از جریان کار؛ استفاده از راهنمایی و مشورت متخصصین؛حفظ حریم اشخاص و جوانان؛ امنیت اطلاعات و بالا بودن ضریب اعتماد و اطمینان و غیر انتفاعی و رایگان بودن را از اصول و سیاست‌های کلی حاکم بر این سامانه برشمرد.

مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: طراحان سامانه‌ همرسان با بهره‌مندی از نظرات متخصصین خانواده و تسهیلگران ازدواج  زیر نظر هیئت علمی متشکل از متخصصین و کارشناسان نخبه‌ دانشگاهی و حوزوی فعالیت می‌کنند و علاوه بر بهره‌مندی از تجربیات سامانه‌های مشابه، در تلاشند تا کاستی‌های آن‌ها را برطرف کرده و گامی نوینی را در زمینه ازدواج هوشمندانه و پایدار بردارند.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1186051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =