درآمد آموزش عالی فراملی برای انگلستان چقدر است؟

تعداد دانشجویان شرکت کننده در آموزش عالی فراملی کمتر از دانشجویان بین‌الملل در انگلستان است. دانشجویان بین‌المللی ۴۱.۹ میلیارد پوند برای انگلستان درآمدزایی داشته‌اند؛ اما دانشجویان  TNEفقط ۲.۲ میلیارد پوند به اقتصاد این کشور کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آموزش عالی فراملی (TNE) نوعی از آموزش در راستای بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها و آموزش عالی است. آموزش عالی فراملی عبارت از مجموعه برنامه‌های آموزشی و درسی (حضوری یا غیرحضوری) است که موسسه‌ای از کشور مبدأ در کشور مقصد عرضه می‌کند. این نوع آمـوزش مشـمول آیـین‌نامـه‌هـای تجـارت جهـانی اسـت.

سهم ۷۱ درصدی دولت در تأمین مالی دانشگاه‌های پیشرو

بررسی کشورهای پیشتاز در زمینه آموزش عالی فراملی نشان می‌دهد که چین میزبان بیشترین تعداد دانشجوی TNE هستند. چین در حال حاضر میزبان ۳۲ پردیس شعبه بین المللی است.

انگلستان هم یکی دیگر از میزبانان آموزش عالی فراملی است. در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ در مجموع ۵۵۸ هزار و ۸۵ دانشجو در حال تحصیل به شیوه TNE بودند. در حالی که تعداد دانشجویان TNE در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰، ۵۱۰ هزار و ۷۴۰ نفر بود.

آمارهای یونسکو نشان می‌دهد که ۴۰ هزار دانشجوی انگلیسی، خارج از این کشور مشغول به تحصیل هستند. آمارها نشان می‌دهد که تعداد دانشجویان TNE در دانشگاه‌های انگلستان تغییر قابل توجهی در چند سال گذشته داشته‌ است. این تغییرات شامل کاهش تبادل دانشجو با مالزی و افزایش تبادل دانشجو با آلمان، یونان و عربستان است.

تحصیل بیش از ۹ هزار دانشجوی انگلیسی در آمریکا

آمریکا یکی از مهم‌ترین مقاصد تبادل دانشجو در شیوه آموزش فراملی است. هم‌اکنون ۹ هزار و ۶۴۵ دانشجوی از انگلستان در این کشور مشغول به تحصیل هستند. زبان مشترک، فرهنگ آشنا و دانشگاه‌های معتبر از جمله مهم‌ترین دلایل جذب دانشجویان انگلیسی به آمریکا است.

از طرف دیگر هم ۲۲ هزار و ۹۹۰ دانشجو از آمریکا در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ در انگلستان تحصیل می‌کردند. چین با جذب ۷۲ هزار و ۲۰۵ دانشجو در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ یکی از اصلی‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات TNE به دانشجویان انگلیسی است. به طور کلی، چین با ۳ هزار و ۱۲ دانشگاه و کالج در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۴ میلیون دانشجو را پذیرش کرده است و بزرگترین ارائه‌دهنده آموزش عالی در جهان است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا یکی دیگر از مقاصد دانشجویان TNE انگلیسی است. البته برگزیت موانعی شامل افزایش هزینه‌های تحصیل، محدودیت‌های ویزا و دسترسی یا عدم دسترسی به وام‌های دانشجویی را برای تحصیل دانشجویان اروپایی در انگلستان ایجاد کرد.

پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه هریوت وات در دبی و مالزی با بیش از ۵۰ موسسه در ۳۰ کشور همکاری می‌کنند تا برنامه‌های آموزش از راه دور خود را به دانشجویان ۱۵۰ کشور در جهان ارائه دهد.

دانشگاه ناتینگهام دارای دو شعبه پردیس در چین و مالزی، فرصت تبادل بین دانشگاهی دانشجویان را برای یک ترم، یک سال تحصیلی یا یک مدرسه تابستانی فراهم می‌کند. دانشجویانی که در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۳ تحصیل در پردیس‌های خارج از کشور را انتخاب کنند، می‌توانند از تخفیف شهریه بهره‌مند شوند.

تحصیل در خارج از کشور مزایای بسیاری برای دانشجویان از جمله به اشتراک گذاشتن و تقویت شایستگی‌های بین‌المللی و بین فرهنگی به همراه دارد. همچنین به آن‌ها کمک می‌کند که در جامعه جهانی، ماهرتر و توانمندتر باشند.

تعداد دانشجویان شرکت کننده در TNE کمتر از دانشجویان بین‌الملل در انگلستان است. مقایسه درآمدزایی دانشجویان بین‌المللی و دانشجویان TNE در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که در حالی که دانشجویان بین‌المللی ۴۱.۹ میلیارد پوند برای انگلستان درآمدزایی داشته است؛ اما دانشجویان  TNEحدود ۲.۲ میلیارد پوند (۲.۸ میلیارد دلار) به اقتصاد این کشور کمک کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =