برداشت 22 تُن گندم و جو از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد بجنورد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی از برداشت 22 تن گندم و جو از مزرعه آموزشی، تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا کاظمی در حاشیه برداشت دور هشتم گندم و جو از مزرعه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد اظهار کرد: برای هشتمین بار متوالی محصول گندم و جو از مزرعه آموزشی تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برداشت شد.

وی گفت: برای کشت گندم رقم میهن و رقم خارجی آنا پورنا و برای کشت جو رقم ماکزیما انتخاب و از کودهای سبز در مراحل کاشت محصول استفاده شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال با رعایت تناوب زراعی و بهره گیری از کود سبز در یک قطعه زمین دانشگاه میزان برداشت محصول را به دوبرابر رساندیم.

کاظمی درباره سایر اقدامات انجام شده در خصوص زمین های کشاوری دانشگاه افزود: بخش از زمین های زراعی دانشگاه را در اختیار دانشجویان قرار داده ایم تا بتوانند دانش و تجربه خود را عملیاتی کرده و در توسعه بخش کشاورزی سهمی داشته و برای ورود به بازار کار آماده شوند.

رئیس واحد بجنورد بیان کرد: استفاده از الگوی کشت مناسب سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه با تکیه ‌بر فعالیت استادان و محققان این واحد دانشگاهی از اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در زمینه توسعه برنامه های کشاورزی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1189383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =