بنیاد واقفین و خیرین دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از فراهم شدن مقدمات راه‌اندازی بنیاد واقفین و خیرین دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست هم‌اندیشی موسسات خیریه‌ای و وقف ظهر امروز (دوشنبه۲۶ تیرماه) با حضور محمد قربانی گلشن‌آباد معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی، حسینعلی جاهد مدیرکل امور خیرین و توسعه وقف و جمعی از خیرین، واقفین و مسئولان موسسات خیریه در سالن ۹دی سازمان مرکزی برگزار شد. 

دانشگاه آزاد اسلامی متولی ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به شیوه دانش بنیان شد

 قربانی به اشتراک گذاشتن تجریبات موفق در حوزه خیرین و توسعه وقف را از نتایج این جلسات عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک ظرفیت بی‌نظیر در کشور بوده و این ظرفیت در خدمت مجامع خیریه کشوری است. آمادگی داریم به صورت خیرخواهانه امکانات و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این دانشگاه را در اختیار خیریه‌ها و خیرین قرار دهیم.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از فراهم شدن مقدمات راه‌اندازی بنیاد واقفین و خیرین دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: این بنیاد با هدف شناسایی و ارائه راهکار برای حل و رفع مسائل و مشکلات خیریه‌ها در حوزه دانشگاهی و آسیب‌های اجتماعی فعالیت خواهد داشت. این بنیاد به هیچ‌وجه رقیب موسسات خیریه نیست و هیچ‌گونه موازی کاری با فعالیت خیریه‌ها ندارد.

 قربانی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن دو خبرگزاری آنا و ایسکانیوز و روزنامه فرهیختگان، ظرفیت بسیار خوبی در حوزه رسانه‌ای کشور دارد که می‌تواند در اختیار توسعه فعالیت‌های موسسات خیرین و واقفین قرار گیرد.

در ادامه این نشست موضوعاتی از جمله مسئله‌شناسی و آسیب‌شناسی فعالیت‌های مرتبط با وقف و امور خیریه، بررسی اولویت‌های فوری و اساسی کشور به ویژه حوزه علم و فناوری و نیازمند به حمایت خیرین و واقفین، ارائه تجربیات موفق و تبادل‌نظر در خصوص همکاری‌های آتی در حوزه خیرین و توسعه وقف مورد گفت‌وگو و بررسی قرار گرفت.

در این نشست مدیران عامل و نمایندگان خیریه بنی‌هاشم تهران، خیریه محرومیت‌زدایی از مناطق محروم کشور، خیریه وفاق سبز علوی کشور، خیریه حضرت فاطمه زهرا (س)، خانه EB نهاد حمایتی از بیماران پروانه‌ای، خیریه ام‌ابیها فاطمه‌الزهرا (س)، بنیاد علم و فناوری جمیلی و دیگر مؤسسات خیریه حاضر در جلسه به بیان نظرات و چالش‌های حوزه فعالیتی خود پرداختند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1190075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =